lördag 1 mars 2008

Galen idé för att variera träningen

Jag kom på en sak. Att variera sin träning sägs ju vara det bästa sättet att få resultat. Att testa på nya träningsformer ska ju också vara effektivt. Ändå har jag mina favoritpass på gymmet. Ofta är det pass som man kan ta ut sig riktig ordentligt på. De passen kör jag ett par gånger i veckan. Sedan kanstar jag kanske in något annorlunda någon gång ibland.

Men jag fick en idé. Varför inte utnyttja alla de pass ens gym erbjuder?

Någon gång under mars månad ska jag träna alla pass mitt gym erbjuder i sträck. Jag menar att om jag kör BodyCombat en gång får jag inte köra det igen förrän jag har testat alla gruppträningsklasser som finns på gymmet. Högintensiva som lågintensiva.

Det finns ju dessutom mängder av olika konditonsträningsmaskiner. Av olika anledningar är det just nu bara Crosstrainern som fungerar för mig. Sedan gillar jag ju att gå och jogga också. Detta läggs till på listan så jag får under perioden träna en gång på CT:n, ta en powerwalk och springa en gång.
Hinner visst inte lägga in en lista på alla tillgängliga pass just nu, men jag gör det i eftermiddag. Det ska bli spännande men nervöst att testa alla nya pass!

Nu ska jag iväg till Wellnessmässan. Om ni ska dit får ni leta efter tjejen med de snygga skorna och komma fram och säga hej =)

3 kommentarer:

Em Löfgren sa...

haha jag trodde först du menade att du skulle gå på alla pas soch jag tänkt e "shit det blir jobbigt om de har 4-5 om dagen" haha! =) men nu hajar jag! låter som en bra idé!

Hedda Snille sa...

Läste om din fot förra veckan - skumt; jag har drabbats av något liknande! Att det gör mer ont när man går än när man springer, men framför allt precis efter att jag slutat springa, eller suttit stilla länge och reser mig upp - som att det då ansamlats blod i den som pumpas bort när man väl börjar röra sig ordentligt..? Tråkigt iaf med skavanker som inte går över, ibland tycks de ju ha en viss tendens till att bli långluvade när de väl har börjat bita sig fast.... =(
Spännande med psykologi förresten!

Slow-Eva sa...

Det låter ju som en bra idé! Kul också och testa massa nytt :) Du kanske får ett nytt favvor-pass!