onsdag 19 mars 2008

Tips önskas!

Idag vill jag träna, men det är massvis med snö ute, och jag skulle bara halka omkring i mina glatta gymskor om jag skulle försöka mig på en promenad :( Det är kallare här nu än det var i julas, väldigt konstigt...

Hursomhelst, mitt alternativ är då att träna inne. Jag tänker mig någon form av styrketräning med ganska hög puls. De enda redskap jag har är min egen kroppsvikt och en pilatesboll. En idé vore att varva pulshöjande styrka, som knäböj och utfall, men mindre pulhöjande aktiviteter, som crunches. Men vad finns det egentligen jag kan hitta på?

Jag gör en liten lista här, och jag tar jättegärna emot förslag på hur jag kan utöka den!
Knäboj
Armhävningar
Utfall
Smala armhävningar
Knärullning på boll
Vadpress (jag har tillgång till trappsteg också)
Sneda crunches
Ryggresningar på boll

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! :-) Tack för tipset! Jag har testat nagellack över byxknappar men jag har fått sy tyglappar över dem istället, är så otroligt känslig. Men jag ska testa på örhängen som du skriver, kanske fungerar bättre då! =) Ha en riktigt bra dag!