onsdag 12 mars 2008

Underbara ben!

Jag har just kommit hem från mitt benpass. Jag gillar att träna ben, för då känner man att man lever, hehe.

Jag böjrade med benpress som gick halvbra. Kände mig lite svag i den, men det kan bero på att det inte blivit någon ordentlig benträning på tre veckor. Därefter över gick jag till sittande vad som kändes bra. Jag tycker att det är en härlig övning eftersom det börjar brännas i mina vader nästan dirket, och jag måste kämpa mig genom det. Sedan var det dags för utfall, och efter lite uppvärmning tog jag tag i två 10 kgs hantlar och började jobba. Puh, utfall är jobbigt. Hade riktigt hög puls under seten. Sista setet bytte jag dessutom till 12,5 kgs hantlar istället. Jag försökte genom hela passet att riktigt koncentrera mig på muskeln jag tränade, för jag kan vara lite dålig på det ibland. Men jag märker att då jag faktiskt stenhårt koncentrerar mig på den aktiva muskeln blir träningen bättre. Särskilt i utfallen tyckte jag att det hjälpte mig att kunna pressa mig mer, gå djupare och träna mer explosivt. Träningsvärk att vänta alltså! Efter utfallen testade jag en ny övning, knärullning på boll. Oj vad jobbig den var! Det sög riktigt ordentligt i magen! Kul när en ny övning fungerar bra. Efter det gav jag mig på benen igen, liggande benspark följt av sittande benspark. Fick verkligen ur den sista kraften i benen. Gud vad jag darrade! Börjde må lite lilla där också och kom på att jag ju faktiskt bara ätit frukost och heller inte druckit så mycket, så jag fyllde på vattenflaskan och hällde i mig. Sist gav jag mig på sidomagmusklerna i sidoplanka.

När jag skulle cykla hem väntade en mindre trevlig övrraskning. Det ösregnade. Jag cyklade hem så fort jag kunde men hann ändå bli blöt in på underkläderna. Jag hoppade in i duchen så fort jag kommit hem, så jag hoppas att det inte påverkar min förkylningsåterhämtning.

Dagens träning har alltså blivit:
CT 30 min 130/142
Cykel 25 min 142/168
Styrka 45 min 132/175

Nu blir det alltså inga problem för mig att följa kiropraktorns råd och vila från träning i ett dygn efter min behandling!

Inga kommentarer: