måndag 10 mars 2008

Jobbiga samtal

Min lördagskväll var inget vidare rolig. Det hände en grej som sårade mig ganska rejält och som har resulterat i flera svåra och jobbiga samtal med de inblandade. Måste fortsätta att prata med dem idag. Det är tråkigt och det är jobbigt och jag känner mig ledsen och lite tom. Detta har såklart upptagit min tankeverksamhet idag och jag har haft svårt att koncentrera mig på läsandet alls. Jag behövde verkligen rensa tankarna på något sätt, så även fast jag inte är helt frisk från min förkylning promenerade jag till gymmet. Styrketräning är ofta väldigt meditativt för mig, och det var just vad jag behövde. Kändes i alla fall lite bättre efter att jag hade fått tömma skallen på tankar i den stunden.
Nu sitter jag och äter kesella och blåbär, gott gott.

Igår lagade jag förresten en god men inte så nyttig maträtt: Falukorv med äpplen och pepparrot.
400 g falukorv
2 gröna äpplen
1 paket matlagningsgrädde
2-3 msk pepparrot
salt & peppar
Skiva falukorv och äpplen och stek dem några minuter. Häll på grädden och krydda med pepparrot, salt och peppar. Låt koka ihop ytterligare några minuter.
Hoppas att ni hade en bättre helg ;)

Inga kommentarer: