tisdag 25 mars 2008

Påskmat och lerduveskytte

Från i tisdags till på påskafton befann jag mig hos svärföräldrarna i Skåne. Där blev det många promenader i det fina men snöiga landskapet:







På Långfredagen bjöds det på underbar buffé, med flera olika sorters lax och krämiga pajer. God och fräsch påskmat :)

Påskafton började med en resa från Skåne till Småland. Direkt framkommen hos föräldrarna anmälde jag mig som frivillig till att skotta snö, och därefter gav jag mig ut på en promenad i snön.



På eftermiddagen var det dags för en årlig tradition - lerduveskytte! Skitskoj! Riktigt mycket adrenalin som pumpar då man får till ett bra skott.

Påskafton avslutades på en fest hemma hos en kompis. Trevligt, men jag var alldeles för trött för att vara social, så det blev en ganska tidig kväll. På Påskdagen bjöd killen och jag hem kompisar på middag, vilket var riktigt skoj och lyckat.

Hoppas att ni också hade en fin påsk!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

vilket fint påskbord! ser ut att vara massa smask där! !=)