torsdag 6 mars 2008

Ordinerad vila :(

Jag har haft lite problem med min fot i några veckor. Stukade eller vrickade (vet inte riktigt skillanden faktiskt) för runt tre veckor sedan under ett danspass. Därefter har smärtan i foten både förstärkts och förminskats. Det har känts ganska ok i foten då jag haft gymskorna på mig så jag tränade ändå på i några veckor. Men efter förra veckans Afro blossade det upp igen. Efter det tog jag det lite lugnare i en vecka för att se om det gick över. Det gjorde det inte. Pratade med doktorn igår som sa att jag skulle vila helt, alternativt promenera, fram tills läkartiden jag fick nästa vecka. Boring! Men ok, jag ska. Att promenera tror jag själv inte är så bra för det gör ganska ont i foten då, så jag byter ut det mot lite crosstrainer istället. Inte så högintensiva pass dock för de tror jag frestar foten lite ändå. Så lågintensiv crosstrainer + styrketräning är vad jag kommer att sysselsätta mig med den närmaste veckan...

Morgonmotion
I morse gick jag upp tidigt och ställte mig på min CT samtidigt som jag såg ett avsnitt av Greys Anatomy. En mycket angenäm start på dagen! 40 min 134/154

Gynekologbesök
Jag var hos gynekologen idag för att tala om ett evetuellt p-piller byte. Den senaste tiden har jag haft en del acne, och dessutom varit väldigt känslomässigt instabil. Doktorn sa dock att de piller jag redan äter (Desolett) är de mest effektiva för hormonkontroll (och därmed både acne- och humörkontroll) och att jag borde fortsätta med dem. Alright. Jag slapp i alla fall själva undersökningsbiten den här gången, bara det är ju en vinst i sig =)

Styrketräning
Direkt efter gymbesöket skulle jag styrketräna. Det gick inte så bra. Jag hade ingen ork och ingen motivation. Jag ville verkligen hitta motivation, för jag skulle ha mått bra av att vara ner med lite styrketräning. Förmiddagen var nämligen ganska hektisk, och i och med gynbesöket hade jag säkerligen byggt upp en hel del stress i kroppen. Men det funkade inte, hur mycket jag än fokuserade på musklerna och hur skönt det kan vara att träna. Kortade ned passet lite och åkte hem istället. Så får det bli ibland. Kanske lägger in de missade övningarna efter armpasset imorgon, det är ändå så kort.

Morgondagen
Jag har lite lätta förkylningskänningar i halsen. Och känner mig lite varm. Hoppas, hoppas, hoppas att det inte blir någonting av det! Ska försöka lägga mig riktigt tidigt ikväll och känna efter ordentligt hur jag mår imorgon. Planen är nämligen att köra crosstrainer då också. Och styrketräna på eftermiddagen. Den här gången ska jag vara lite mer mentalt förberdd!

1 kommentar:

Puma sa...

Japp. Jag delar helst upp kroppen, annars känns det inte som jag styrketränat effektivt ändå. Du får gärna tipsa om övningar med fria vikter, typ rygg, axlar och bröst. Mina biceps är fortfarande döda från i tisdags och ben/underkropp tänkte jag köra någon annan dag.