måndag 31 mars 2008

Kesella och jordgubbar, godare än vanligt

Min underbara men lätt tankspridda man var och handlade igår. På inköpslistan stod bland annat "frysta jordgubbar" och "kesella". När vi stod och plockade in maten i skåp och kylskåp insåg vi att det absolut inte fanns plats till jordgubbarna i frysen. Ok, fine, vi tinar upp dem och så blir det kesella och jorgubbar några mellanmål framöver tänkte jag - tills jag såg kesellan. Två burkar Kesella 10 % var inhandlade...

Om han hade tänkt lite då han stod i affären, och satt den 10 procentiga fetthalten i proportion till att jag hellre dricker mjölk med 0,5 % fetthalt än med 3 % fetthalt hade inget problem uppståt. Men, men, man kan väl inte förvänta sig att de snappar upp allt man säger till dem, även om man skulle önska att någonting fastande... =p

Dagen förmiddagsmellanmål blev ju följaktligen ovanligt gott. Jordgubbar, en halv burk kesella med 1 % fett och en halv burk med 10 % fett. Som en efterrätt ungefär :)

2 kommentarer:

Sofy sa...

Hi, hi... då ska du prova den med jordgubb/lime, fast det har du kanske redan gjort?! grym!

Kesella-tips är annars lidl's milbona, men det vet du säkert redan om. Dubbelt så mkt till några kronor mindre än arlas 250 g burk, men samma /bättre näringsvärde.

Susanna sa...

Ja tack för tipset men jag har dessvärre ingen Lidl affär inärheten. Fast med tanke på hur mycket kesella som slinker ner kanske det vore lönsamt att leta upp en affär...