tisdag 25 mars 2008

2 dagar med socker, 35 dagar utan

Sådär då var påsken över. Mycket godis blev det, och gott var det! En intressant sak jag märkte var att mina energinivåer var extremt låga då min kost mestadels bestod av socker. Jag var trött hela tiden! Illa mådde jag lite ibland också, eftersom jag inte direkt har något stopp när det gäller sockerätande... Men det var då och nu är det över. Nu blir det inget socker igen förrän 25 april. Den dagen ska kompisarna och jag vara med på en slags poängjakt där vi ska klä ut oss till vikingar, och då planerar jag att ha riktigt synliga muskler :)

Jag gjorde ett underbart konstaterande innan påskhelgen, min mage var definitivt plattare. Wohoo! Två sockerdagar senare är den väl kanske inte riktigt lika platt längre, men under den kommande månaden ska den tightas till igen. Känner mig riktigt peppad!

Summering vecka 12
Träning:
Måndag: Morgon CT 40 min 137/151 Kväll CT 40 min 160/171
Tisddag: Vila
Onsdag: Combat 30 min, Styrka 25 min 154/185
Torsdag: Gång 45 min 130/150
Fredag: Vila
Lördag: Gång 75 min 127/154
Söndag: Gång 53 min 144/170

Jag är väldigt nöjd med veckan, speciellt efter det förutsättningar som fanns. Jag trodde inte att min fot skulle hålla för så mycket gång, men det gjorde den. Känner ingen smärta alls. Kanske till och med vågar mig på ett spinningpass i veckan... Mycket lågintensivt blev det, och styrkan var nästintill obefintlig, men jag hade inte tillgång till gym heller.

Kost:
Fram till Påskafton körde jag på som vanligt, med ganska få kolhydrater. Det är inte bara bra för min vikt och mitt blodsocker, min mage gör inte ont lika ofta heller. Sedan åt och drack jag precis vad jag ville under Påskafton och Påskdagen, gott och befriande. Nu känner jag att jag har fått slappna av tillräckligt för att orka sköta mig kommande månad.

1 kommentar:

Sofy sa...

Wow vilket resultat!!! Det där var siffror att sträva mot. Undrar om inte tävlingsdjävulen i mig just vaknade??!! :)

Bra gjort!