torsdag 13 mars 2008

Men han är ju född sån!


Idag tränade jag på min Cross Trainer. Fick till 60 minuter 155/171, vilket jag är underbart nöjd med. Brukar inte finna motivation till att stå så länge när jag tränar hemma, och inte heller till att köra så pass hårt. Men idag, då hade jag the Dr Phil show till hjälp.

Ämnet för dagen var fruar som undrad varför män gör vissa saker. Eller kanske snarare inte gör vissa saker. En fru var lite olycklig för hennes man var inte romantisk nog. Hon hade tagit upp ämnet med mannen som hade replikerat att han inte är intresserad utav sådant. En gång tog hon saken i egna händer och ordnade middag med tända stearinljus och allt. När mannen fick se detta tände han lampan och frågade varför hon hade det så mörkt att man inte kunde se maten… Hon tyckte också det var tråkigt att de inte kysstes längre, men då hon tog upp det med sin man svarade han bara att varför skulle de göra det, nu när de är gifta (och han alltså redan har ”fångat” henne).

Dr. Phil hade dock en smart lösning på problemet: Det är ju en man vi talar om. Han är född sån. Det ligger i hans natur. Phil förklarade att mannen inte förstår bättre, och det är något som kvinnan måste acceptera.

Bullshit! Jag blir så trött på Phil som sitter där och levererar ”sanningar” som hela USA sedan sväljer. Om nu denna man verkligen älskade sin kvinna/var uppmärksam på hennes behov/ville göra henne lycklig – skulle han inte åtminstone försöka anstränga sig då? Om hon nu som sig bör faktiskt var en av (eller den) viktigaste människan i hans liv? Skulle han då avfärda alla hennes önskemål ”bara för att han är född sån”. Haha, hur kan en ”psykolog” sitta och säga så. Det är nog inte riktigt där problemet ligger...

Jag är ihop med en man. Vi tänker inte lika. Vi hade inte samma värderingar om hur man beter sig i ett förhållande då vi började träffas. Men med tiden har vi anpassat oss efter varandra. Eftersom det vi ändå alltid har i åtanke är att den andra parten ska vara lycklig, går det ganska bra. Han kommer med romantiska överraskningar till mig ibland, och jag undviker att ta ner honom på jorden då han sitter och fantiserar om att han en gång i framtiden ska få äga en bandvagn…

Jaja, nog om detta, träningen gick som sagt bra ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahah... Vill L ha en bandvagn!? Underbart!