söndag 2 mars 2008

De varierade träningspassen

Jag ska ju alltså någon gång under månade testa på alla pass som erbjuds på mitt gym. Jag ska träna alla pass en gång innan jag får träna samma pass igen.

Tyvärr känner jag dock fortfarande av min onda fot så nästa vecka får dessvärre bara bestå av styrka och spinning igen. Men sen kan jag nog börja.

Passen jag ska träna är:
Cykel 30
S-Core
Body Combat
Cykel RPM
Body Jam
Body Pump
Cykel 45
Box
Body Toning
Power Yoga
Dubbelstep
Coreball
MRL (mage, rumpa, lår)
Bodybalance
Step

Jag kommer dessutom att befinna mig i Malmö vissa dagar och kan då lägga till ytterligare pass så som:
Body Step
Nike Rockstar - Afro
Hip Hop
Funk
Vilka de blir måste bero lite på vilka dagar jag är där.

Jag får dessutom lägga in följande pass:
Powerwalk 30 min
Powerwalk 60 min
Powerwalk 90 min
Crosstrainer/jogg intervaller
Crosstrainer/jogg fartlek
Crosstrainer/jogg tempoträning

Efter som styrkepassen blir så få kommer jag att varva med vanlig styrka alternativt Body Pump några dagar i veckan.

Oj, 25 pass blev det visst. Och då är inte styrkan med. Vid närmare eftertanke kanske jag inte hinner med dem under månaden, men utmaningen ska i alla fall påbörjas under månaden.

Det ska bli intressant att testa på massvis med nya saker!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Det var ju massor att väla på :) Vilket gym tränar du på?

Susanna sa...

Jag tränar på Sportlife i Almedal, men jag tycker inte att det är så många klasser för de blir lite långtråkiga i längden eftersom de är Les Mills och körs i tre månader.
De passen jag gillar mest, som BodyStep, Afro och Funk finns dessvärre inte där (utan på Forum i Malmö där jag befinner mig vissa veckodagar). Jag har dock sett att motsvaritgheter finns på nyöppnade Life Club i Åby, så jag är lite sugen på att börja träna där istället. De har dessutom Forza, den där klassen då man har en trästav och "slåss" med - verkar hur kul som helst!