onsdag 19 mars 2008

Egen Combat, stela ben


Jag ville ju ha pulshöjande styrketräning idag, och strax innan jag började träna kom jag på en bra idé. Jag började passet med en halvtimmes egenkomponerad Combat! Spark och slag blev det i mängder, och pulsen steg riktigt bra, precis som på ett riktigt BodyCombat pass. Lite svårt att köra utan spegel bara, men annars gick det bra. Innan passet var jag lite fundersam hur jag skulle kunna komma åt axlar och rygg utan att ha tillgång till dragmaskin eller hantlar, men Combaten löste ju det kan jag säga! Är det några muskler jag känner mig trött i är det axlarna. Jag körde nämligen många "Rocky-boxar axelbollsrullning" i luften :)

Efter konditionen blev det styrka. Det blev rumpan som fick jobba mest, för jag hade en hel Skånelänga (långt hus med gång/hall genom hela huset) att göra utfallsgång i... Gud vad jobbigt det var! Sedan blev det knäböj, plankor, armhävningar, tricepspress och ryggresningar. Vaderna glömde jag helt av...

Det blev ett väldigt härligt pass, och jag är väldigt glad över att jag lyckades få till så bra träning med så få medel!

54 min 151/180

2 kommentarer:

Anonym sa...

Egenkomponerad Combat? Hmm, nu blev jag ju lite sugen att röra på mig på kvällskvisten. Kanske ska man sätta igång nån låt och jaga flugor. Man kan ju alltid fila på tekniken och koreografin. :)

Gällande inlägget jag skrev och din kommentar i min blogg, bara du länkar och skriver hur mycket du vill själv!

Löpning & Livet sa...

Bra gjort att ha diciplinen att träna hemma sådär! :)