fredag 28 mars 2008

Styrketräning rensar huvudet?

... då kanske det inte var så jättesmart att styrketräna timmarna innan min stora tenta ;)

Nej, den gick faktiskt ganska bra. Lite flummiga frågor på den bara, så det är svårt att veta hur läraren kommer att bedäma den. Men ett G blir det säkert i alla fall. Det är oerhört skönt att ha den gjord i alla fall! Nu är det "bara" uppsatsen kvar.

Jobbet
Intervjun gick bra, jag tror att de fick ett bra intryck av mig. Arbetsplatsen är dock inte världens mest spännande, men man måste ju börja någonstans. Ska bli väldigt skönt att ha ett jobb och slippa känna att man borde plugga mer hela tiden

Internet
Jag har stark bloggabstinens nu. Har varit utan internet i två hela dagar. Förväntar mig runt 200 nya inlägg på bloggkoll, wohoo!

Powerspinning
Jag var på Powerspinning igårkväll igen. Det var inte lika kul den här gången för det var inte samma instruktör. Denna intstruktören släppte oss i långa perioder och hade enligt mig oinspirerande musik. Hursomhelst hittade jag i alla fall bilder på de underbara cyklarna.


Såhär ser "hjulen" ut. De kan alltså lysa rött eller grönt, beroende på om man cyklar i takt eller inte. Hur coolt som helst när lokalen är nedsläckt!


Här är "instrumentbrädan" som man har framför sig. En stor fördel med att motståndet ställs in med hjälp av datan är att man kan jämföra hur mycket motstånd man har från gång till gång. Exellent!

Ridning
I eftermiddag ska jag åka till min pojkväns syster och rida! Hon driver en hästverksamhet där hon rider till och utbildar hopphästar, så hon är väldigt duktig på allt som har med hästar att göra. Sist vi red skrittande hon mest runt på sin häst och gav mig en privatlektion i hur jag kunde förbättra min teknik. Det var väldigt jobbigt och väldigt lärorikt. Hoppas på att få ett par tips idag också :) Dessutom ska det bli oerhört härligt att få stå och gosa med en häst igen!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Åh jag vill också!! Rida alltså :) Tänkt om man fick lite oväntade pengar så att man hade råd att börja igen..

Sofy sa...

wow vad häftiga cyklar! Men jag håller med A, hästarna vinner. Jag är också en gammal hästtjej. Så härligt med en varm pålle att gosa med, samarbeta och ta sig över hinder. Ihhhh... måste klappa hunden...hon har ju päls hon med, ha, ha.

tentan gick säkert bra. Träning var mitt trick innan tenta, tyckte det funkade kanon. Fast jag tror jag brukade springa, det rensade hubudet på allt annat så man blev skönt tom. Nu har ju du ont i foten...det är skit rent ut sagt, hoppas verligen på bättring!!! Kram