lördag 15 mars 2008

Kroppen orkade med intervallerna :)

Jag fick till ett fantastiskt skönt och bra intervallpass idag. Det var en väldig lättnad för jag hade under dagen samlat på mig massvis med dålig energi och diverse ångestkänslor. Jag är så trött på de här humördalarna nu! Jag brukar kunna kontrollera mitt humör ganska bra, men nu på sista tiden har jag blivit konstig. Idag har jag nog börjat lipa fem gånger. Jag är i och för sig väldigt stressad just nu med metodkurser, en uppsats jag borde börja med, jobb som borde sökas och två "gamla" jobb som jag måste åka hem till Småland för att arbeta undan lite på snarast. Och så kommer påsken med massa aktiviteter som gör att pluggandet sätts i andra hand. Därför sitter jag både idag och imorgon och pluggar för fullt.

Just det, intervallerna :) Cyklade till gymmet och kom således dit uppvärmd. Hoppade på en ny typ av Crosstrainer, en sådan som anpassar sig till ens steg. Man kan använda den som trappmaskin eller som vanlig CT, och i det senare fallet kan man välja steglängd. Coolt! Efter 5 minuters extrauppvärmning började jag mina intervaller. Idag var det 2 minuter långa intervaller som stod på schemat, följda av 2 minuters lugnare "löpning". Målet var att ligga på runt 180-185 resp 160-165 och det gick jättebra. Det var så skönt att få stå där "in the zone", blunda och bara lyssna på musik och svettas.

Gårdagen
Gårdagskvällen var mysig. Skönt att träffa släktingar lite sådär förutsättningslöst ibland. Maten som bjöds var en väldigt jobbig "allt i ett" rätt. Räkor i botten av en skål, sedan massvis med ris på, och till sist beanese sås som topping. Inte riktigt Susanna mat med andra ord. Det fanns en liten salladsskål också, men om jag hade varit hemma hade jag ätit ungefär hela skålen själv. Jag tog två mindre portioner mat, plus en skiva vitt bröd (för gott för att motstå), och senare på kvällen slank min emergancy proteindrink ner. Till kaffet blev det glasstårta och kakor. Fast inte för mig. Förklarade att jag inte tänkt äta godis och sådant förrän till påsk, och möttes såklart av ett "Men kan du inte ta lite?" och "Men det här är inte godis, det är glass.". Haha, folks sätt att rättfärdiga :)

Efter träningsmat
Efter intervallpasset gjorde vi blåbär och hallonpannkakor, fast det kan hända att vi hade lite mer smör i våra än ursprungsreceptet :) Hur som helst blev de fantastiska! Mm.

Kvällen...
... kommer att bjuda på tacopaj, fast på min sida blir det ingen botten, haha. Dessutom ska jag njuta av ett par glas rödvin och dippade grönsaker.


Hoppas att ni får en bra kväll!
Ps. Jag har grym träningsvärk i ryggen vilket jag nästan aldrig har. Det är jättekul att styrketräningen går så bra!

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Skönt att mina pannkakor smakade bra :) Och det där med smöret.. jag hade säkert också i mer, men jag tycker det är så svårt att uppskatta hur mycket man tar, speciellt eftersom jag fick ha i lite mer i pannan mellan varven..