onsdag 5 mars 2008

Hungrig och illamående?

Igår var jag konstant hungrig. Vaknade och var vrålhungrig. Åt frukost (havregrynsgröt med ägg). Två timmar senare kunde jag knappt koncentrera mig på lektionen för att jag var så hungrig. Fick ta mitt mellanmål (slowprotein och äpple) en timme tidigare än planerat. Ett par timmar efter det var jag tvungen att äta lunch, magen kurrade som bara den. Lunchen bestod av hoki, wookade grönsaker och lite feta ost. Två timmar senare var det dags igen, och då fyllde jag på med keso och bär. Därefter tränade jag. Tänkte stå på Crosstrainern i en timme med runt 70 % av maxpuls, men efter 40 min fick jag så ont i magen att jag inte kunde fortsätta (har något konstigt problem med magen ibland som man inte riktigt vet vad det är). Väl hemma åt jag knäckebröd med avokado på. Fyra stycken. Efteråt var jag fortfarande så hungrig att jag mådde lätt illa. Ville inte ha fler kolhydrater i mig, men hade ingen god riktig mat färdig, så jag ställde mig och gjorde gröt på 1 dl kruksakli och 0,5 havregryn + 1 ägg. Men innan den hann bli klar började jag må riktigt illa. Så som jag brukade må ibland då jag inte ätit ordentligt under dagen och därefter tränade hårt. Men hallå! Jag hade ju ätit mängder och tränat "ohårt". Mycket märkligt. Låg och mådde kasst ett par timmar innan det lättade.

En mycket, mycket konstig dag.

1 kommentar:

irmeli sa...

sådär kände jag för någon dag sedan, konstigt?!? illamående och så hungrig att det gjorde ont i magen. kanske kroppen som säger ifrån, skriker ÄT! Men konstigt eftersom liksom du jag åt regelbundet och tycker jag avrierar mitt kostintag.