söndag 30 mars 2008

Summering v 13

Träning:
Måndag: Gång 60 min 129/160
Tisdag: Styrka rygg
Onsdag: Styrka armar
Torsdag: Powerspinning 48 min 158/182
Fredag: Ridning och Dans (på klubb, varierande intensitet...)
Lördag: Vila
Söndag: Intervaller 35 min 161/193

Träningen har gått bra bortsett från att min fot börjat värka igen. Inte så konstigt kanske med tanke på förra veckans alla promenader. Bara crosstrainer och eventuellt något spinningpass för mig alltså. It sucks. Men, veckan blev bra i alla fall.

Kost:
Slutade med sockret igen i söndags. De första dagarna efteråt var lite kämpiga ibland, men det gick. Värst var nog att veta att det var 35 dagar kvar tills nästa gång jag fick äta godis. Men så farligt är det inte egentligen, sötningsmedel och sådant får jag äta. Dessutom är en viss mängd grädde och annat fett tillåtet då jag äter få kolhydrater. Dagarna jag har intervallpass (som idag, hehe) blir det lite extra kolhydrater. Inget med alltför koncentrerad sockermängd dock. Idag blev det amerikanska pannkakor med blåbär och hallonfil. Det känns i alla fall gott att vara sockerfri igen. Magen blir mindre direkt :)

Lös planering inför följande veckas träning:
Måndag: Morgon - CT 40 min, Eftermiddag - Styrka ben
Tisdag: Vila
Onsdag: CT medelintensivt 80-120 min
Torsdag: Styrka armar
Fredag: Morgon - CT 40 min, Eftermiddag - Styrka rygg
Lördag: Vila
Söndag: Cykel 45 min

1 kommentar:

Sofy sa...

Bra jobbat!
Härligt att vi är fler som är igång med sockermatchen. DU är ju grym på den, det såg vi sen förra gången. Hoppas att det blir lika bra denna gång. Du fixar det tjejen!!!