onsdag 5 mars 2008

Inköp från Gymgrossisten

Följande produkter anlände idag från Gymgrossisten. Jag börjar bli lite trött på deras leveranstider. För ett år sedan brukade man kunna få sitt paket på ett par dagar. Mina senaste beställningar har dock anlänt en dryg vecka efter beställning. Idag kom de till sist.

Diet pro beställde jag i smaken jordgubb. Den var ganska god. Smakade inte jättestarkt jordgubb, och man kände en liten lätt havresmak (den innehåller massvis med fibrer från havre). Personligen tycker jag om när proteinet inte smakar alltför mycket, för då hinner jag inte tröttna :) Tjock och fyllig konsistens och verkar mätta bra.

Slow pron var ok. Valde chokladsmak. Inte heller denna smakade speciellt starkt. Denna blev dock inte så tjock som jag förväntat mig, men jag kanske tog i lite för mycket vatten.

Fibre pro barsen hade jag inte testat förr. Skillnaden på dem och Star bars verkar vara att fibre pro har 3 gånger så mycket fibrer, och bara knappt hälften så mycket sockeralkoholer. Fiberna märktes i barsens konsistens, som var mycket torrare än Star barsen. Lite för torra. Smaken Pina Colada var ganska ogod :p Äpple-päron var däremot god! Smakar lite som en Piggelin. Ok, det kanske var en viss överdrift, men ändå, den var god.

Jag har egentligen inte råd att köpa bars nu, så det blev bara en av varje Fibre pro smak, plus min favorit Star bar - blåbär. Den gillar jag nog mest för det vita chokladöverdraget. Brukar bita loss det först =)

Skönt att ha fullt med mellanmålsprotein hemma igen. Whey-100 har jag fortfarande kvar sedan Fitnessfestivalen, i smaken granatäpple - supergod!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du ska komma på gay! Du kan alltid bo hos mig om du inte är pälsallergiker...eller hundrädd:)

Jag vet inte hur många som ska gå, alla gaystudenter iaf.

Sofy sa...

Hej!
Förstår att det är svårt att hänga med för de som inte läst bloggen en tid. Såhär var det: har tränat mot marathon sedan tidigt i höstas då målet formulerade sig. I januari skar knät ihop efter ett långpass. Sedan dess... ja, ont. Har inte kunnat springa längre än ca 3 km utan att det börjat göra ont. har nu formgjutit sulor och ska köpa nya skor, varit hos doktor och sjukgymnast. Det BORDE inte vara överansträngning, sett till träningens mängd, men är det nog ändå. Inget de har hittat är "trasigt" i alla fall, men det ömmar och säger ifrån.

Fråga till dig. Diet pro? slow pro? vad är skillnaden, hur tar man dietpro?

Kul att du läser min blogg!
/Sofia

Anonym sa...

Nej, har inte skriviyt ut vad det är i senapsdressingen förut... Här har du det! Vädligt enkelt!

Senapsdressing:
1 dl lättkesella
2 msk fettfri majonnäs
4 msk sötstark senap

Slow-Eva sa...

skönt att ha hemma. Synd att detn det är så dyrt :(

Anonym sa...

handla på proteinkungen.se istället. jag får alltid prylarna dagen efter typ.
mvh markus

Susanna sa...

Sofia - Det verkar inte vara så jättestor skillnad. Innehållsfördelningen av protein, kolhydrater och fett verkar vara detsamma. Däremot innehåller Diet pro mer fibrer, men även mer vassleprotein (som tas upp snabbare av kroppen), medan Slow proteinet till största del består av kasein protein (som tas upp långsamt av kroppen).

Johanna - tack, ska testa nästa gång jag äter kyckling :)

Evasleva - ja, speciellt synd att barsen är så dyra, de är goda att ha som ett substitut för godis annars.

Markus - Aha, smidigt. Får bli de nästa gången då!

Puma sa...

åh, nu kom jag också på att jag måste köpa kaseinprotein!!

Lars Svensson sa...

Tänk på att vi alltid har bra kampanjer, och då ofta på just bars. Vi kommer även släppa nya smaker på Goodlife och Fibre Pro snart! :) /Lars på Gymgrossisten.com