fredag 14 mars 2008

Ryggen och kvällen

Dagens ryggpass gick väldigt bra för att vara just rygg. Jag brukar ha lite svårt för att få kontakt med rygg, men det funkade helt ok idag. Jag hade lagt in Nelly Furtados album i mp3n igen, så jag hade många fina låtar att lyssna på. Dessutom börjar jag få upp tempot på mina cykelturer till gymmet nu. De tar cirka 13 minuter, och då har jag en puls på 155/175. Kul träning, och dessutom sparar jag tid genom att redan vara uppvärmd då jag kommer till gymmet. Att jag ibland får till en puls på runt 170 slag i minuten beror på att om jag några hundra meter fram ser att det är grönt ljus spurtar jag fram till det för att försöka hinna innan det slår om. Grejen är dock att om det istället är ett rött ljus jag ser en bit fram spurtar jag i alla fall, för jag är rädd att det ska bli grönt på en gång, och jag inte ska hinna över innan det blir rött igen... Det där med att vänta är inte min starka sida :)

Precis efter träning åt jag några riskakor med avokado och skinka. Mmm. Nu, några timmar senare, är det keso och hallon som gäller. Ikväll ska vi till min faster och farbror och "äta något lätt" - vilket tyvärr ofta betyder snabba kolhydrater. Jag tror att jag smugglar ner en proteindrink i väskan, just in case...

Inga kommentarer: