söndag 16 mars 2008

Summering v 11, mat och träning

Gårdagens utsikt ;)
Träning:
Måndag: PW 25 min 125/140, Styrka armar
Tisdag: Vila
Onsdag: Morgon - CT 30 min 120/132, Eftermiddag - Cykel 25 min 144/170, Styrka ben
Torsdag: CT 60 min 155/1717
Fredag: Morgon - CT 40 min 138/154, Efetrmiddag - Cykel 25 min 154/175, Styrka rygg
Lördag: Cykel 25 min, Intervaller 20 min 167/188
Söndag: Vila
Träningen i veckan har gått bra. Jag trivs jättebra med att smyga upp tidigt och ställa mig på Crosstrainern. Dessvärre får jag i övrigt inte träna kontidion som jag vill på grund av foten, så träningen blir lite enformig.

Följande veckas träning:
Vet inte riktigt hur det blir med den. Egentligen är det bara Crosstrainer och cykel som inte frestar min fot alls, men redan på tisdag åker vi till svärföräldrarna och där finns inget av ovan nämda. Får hoppas att foten håller för någon promenad, i övrigt får det nog mest bli vila.

Mat:
Jag har ätit riktigt bra den här veckan. Planen är att äta protein och kolhydrater till frukost, och likaså efter träning. Övriga mål vill jag hålla nere på kolhydratsmängden. Fett slängs in lite här och var. Har märkt av erfarenhet att jag inte behöver vara speciellt strikt på fettfronten då jag äter lite kolhydrater.
En vanlig dag har kunnat se ut såhär:
Frukost: Havregrynsgröt, mjölk, yogurt, keso.
Mellanmål: Diet pro drink, äpple
Lunch: Proteinkälla + grönsaker
Mellanmål: Slowpro/Whey 80/Nötter
Efter träning: Whey 80, knäckebröd med avokado och skinka
Middag: Proteinkälla + grönsaker
Eventuellt kvällssnack: Nötter

Kvällens middag (+ morotsstavar)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj... det såg ut som en riktigt ynklig middag!

Susanna sa...

Haha, jag vet. Det blir så när man äter många små mål :)