söndag 30 mars 2008

Livsglädje


Några av hästarna i stallet

I fredags var jag hos min killes syster och red. Det var fullkomligt fantastiskt. För det första hyr hon ett mindre hus jämte ett slott (!!) i Skåne, och för det andra har hon väldigt gulliga hästar.

Efter att ha tagit in och gjort i ordning hästarna började vi ridturen med att rida genom borggården. Snacka om att man kände sig fin då :) Sedan bar det av ut i parken och ni kan ju bara tänka er hur det känns att rida i en park jämte ett slott... Dessvärre blev det inga bilder från den, vet inte om Greven hade uppskattat det. I parken fanns dammar och tusen år gamla ekar, plus tiotalet fälttävlanshinder. En vacker dag kanske man vågar sig på de där...

När parken var avklarad red vi in på ridbanan. Det var då det riktiga arbetet började, nu fick man inte bara åka häst längre, hehe. Så det vara bara att sätta igång att trava runt på volter och försöka hålla hästen i form. Jag red en före detta galopphäst som är under utbildning av E, så hästen och jag var nog på ungefär samma kunskapsnivå. Hursomhelst har jag ridit honom ett par gånger innan, och vi kommer ganska bra överens trots vår korta bekantskap.

Höjdpunkten var såklart galoppen! Det är så oerhört härligt när hästen bara flyger fram och allt stämmer. En ganska kul sak var att efter jag saktat av kommer E skrattande fram till mig och säger att det varit en underbar syn att se oss galoppera omkring, för både hästen och jag var helt överlyckliga över att få springa runt. Jag hade tydligen suttit med ett stort leende på läpparna, och hästen hade uttryck med hela sitt väsen hur kul det vara att bara få springa. Så okomplicerat och så underbart :)

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

ÅH!! Jag vill jag vill jag vill!! :) Nu börjar jag drömma om hårda dressyrpass, härliga skogsturer och galna hoppbanor! :)