tisdag 11 mars 2008

Positivt och negativt

Gårdagens samtal gjorde att saker känns lättare. Idag har det faktiskt känts helt ok. Stor lättnad.

Förkylning
Jag har någon typ av mesförkylning. Jag var lite dålig ett par dagar, men nu är det bara lite slem kvar i halsen som irriterar. Tänkte nyss köra ett medelintensivt pass på Crosstrainern här hemma men då började det kännas mer i halsen. Ska avvakta med träning tills imorgon och känna efter igen då.

Påsk
Jag längtar jättemycket tills i påsk! Det ska bli så skönt att först spendera några dagar hos svärföräldrarna, och sedan några hos mina föräldrar. Jag kommer nog behöva plugga större delen av tiden, men det ska bli underbart att kunna gå ut i skogen när man har paus :)

Ryggont
Började få ont i ryggen och nacken igår. Har problem med ryggen och har sista tiden gått till kiropraktorn med 2-3 veckors mellanrum. De sista dagarna innan mina besök har då varit väldigt jobbiga. När jag har ont i ryggen strålar värken upp i nacken, till axlar och främst till huvudet. Nu när jag började få ont och således ringde kiropraktorn för att boka tid insåg jag att det gått 4 veckor sedan jag var där sist! Härligt!
(Ett lite märkligt mått på mina framsteg gällande ryggrörlighet får jag då jag sitter på bänken i kiropraktorns rum. Jag sitter med ryggen mot henne och ska vrida huvudet så mycket jag kan åt höger och sedan vänster för att hon ska kunna se hur jag rör mig. De första gångerna kom jag inte så långt, men sedan har jag succesivt börjat kunna se tavlorna som finns på väggen bakom mig! Först kunde jag bara se dem i periferin, men nu kan jag nästan se dem helt. Snart inser jag väl att jag kan vända huvudet ett halvt varv och se kiropraktorn också, haha.)
Jag fick i alla fall tid redan imorgon och det ska bli väldigt skönt!

Hemma
Nu börjar den fruktansvärda perioden av pendlande lida mot sitt slut. Idag hade jag den sista riktiga lektionen i Lund. Därpå följer en tenta om två veckor, och sedan behöver jag inte åka ner igen förrän i samband med uppsatsinlämningen. Det känns obeskrivligt skönt att sitta i sin egen soffa och veta att jag inte behöver åka härifrån förrän om en hel vecka. Jag tycker att det känns lyxigt att överhuvudtaget få packa upp någonstans ;)

Inga kommentarer: