söndag 3 februari 2008

Vilopuls? Säkert...


Sitter här med en stor förkylning och tycker synd om mig själv. Tur att jag har en underbar pojkvän som kommer med stora koppar te till mig med jämna mellanrum. Teet jag dricker just nu ett något slags grönt krav te med extra mineraler, som jag köpte på Fitness Festivalen här i Göteborg i vintras. En trevlig försäljare försökte få mig att förstå att just detta te skulle få mig att återhämta mig snabbare från träningspassen, eftersom det är så bra för kroppen. Huruvida det gör det eller inte kan jag inte uttala mig om, men det känns bra och sitta och dricka det nu när man är sjuk. Dessutom står det små fina visdomsord på varje tepåse. Teet i silverförpackningen har lite fruktsmak och är ganska gott. Det finns också samma sorts te fast i guldförpackning, och med naturell smak. Det är dock ingen höjdare smakmässigt...



Roade mig lite innan genom att ta på mig pulsklockan när jag låg i soffan. I vanliga fall kan jag komma ner på runt 45 slag i minuten då jag ligger ner. Idag, med förkylning, kom jag som lägst ner till 68 slag! Det är en ganska obehaglig känsla att känna hjärtat slå snabbare än det brukar, fast man inte anstränger sig alls. Jag fick en lite större insikt till varför det är så viktigt att vila då man har en infektion i sig. Hur dumt vore det inte att tvinga hjärtat att anstränga sig ännu mer, när det redan i viloläge måste slå över 20 slag extra i minuten?

Bara vila för mig alltså. Tråkigt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

48??? Oj, det är ju aslågt!
Måste kolla min vid tillfälle... Jag är inte så bra på det där, stressar upp mig bara av att veta att jag har på mig pulsbandet.

Susanna sa...

Haha, jag stressar också upp mig! Det gäller att ligga med det på sig länge nog för att glömma bort det, och sen kolla snabbt =)

Anonym sa...

åååh, det där teet låter superspännande!!!