måndag 11 februari 2008

Orangefärgat hår och kruskaklifrukost

Jag har lite ont om pengar för tillfället, så jag tänkte vara smart och spara lite genom att låta min kompis fixa mina blonda slingor, istället för att gå till frisören. Dålig idé. Mitt hår blev orangefärgat. Skitsnyggt. Idag fick jag gå till frisören i alla fall. Hon var dock väldigt snäll och lät mig få det lite billigare, eftersom hon inte behövde göra slingor på riktigt hela håret. Det var i alla fall en liten tröst. Och det blev snyggt till slut. Puh.

Produkten med det konstiga namnet...

Jag testade för första gången att blanda i lite kruskakli i havregrynsgröten i morse. Det blev inte så gott. Kliet var fortfarande ganska hårt. Jag kanske kokade det för kort tid. Behöver man verkligen koka det i de 8 minuterna som står på förpackningen alltså? Får testa det imorgon. Det har lite knepigt namn det där kliet. Jag hade bara sett det i skrift och skulle be sambon att köpa, men han bara skrattade åt mig. Jag trodde nämligen att det hette kruksali. Ett väldigt konstigt ord som var väldigt svårt att uttala helt enkelt =) Nu har jag lärt mig.

Snart ska jag göra "Het tomatsoppa med kikärtor" från nlife.se, som laddning inför kvällspasset.

Inga kommentarer: