tisdag 12 februari 2008

Redogörelse för en lite jobbig dag

Jag har haft det lite tufft idag. Många små saker som har gått fel. Jag vaknade med en vrickad fot och fick halta till bussen (ok, viss överdrift, men ont gjorde det!). Dagens lektion var komplicerad, och det blev inte lättare av att jag allteftersom dagen gick fick mer och mer ont i ryggen - och med det onda följde en stark smärta som strålade upp i nacken, axlarna och huvudet. Ingen värktablett hade jag, och plånboken hade jag glömt hemma, så jag kunde inte använda lunchen till att köpa några. På tal om lunch stod det runt 20 personer i kön till mikron, så jag fick äta min mat kall.

Väl hemma på eftermiddagen kom jag fram till att jag skulle styrketräna ryggen, det brukar hjälpa mot värken (har en överrörlig ryggrad som är väldigt känslig för om jag sitter oergonomiskt, som i vissa lektionssalar). Någonstans inne i lägenheten lyckades jag dock slarva bort mina nycklar och fick rota upp hela träningsväskan innan jag hittade dem.
På gymmet vände det äntligen. Styrketräningen i kombination med lugn men kraftfull musik, så som Alicia Keys med Superwoman, gjorde susen. Värken släppte och humöret steg.

Nu har jag varit och handlat inför middagen också. Kände mig väldigt nyttig när jag i kassan såg vad som hamnat i korgen. Min middag kommer idag vara en sallad bestående av tonfisk, oliver, baby spenat, paprika, avokado, gurka, röd lök och citron. Kan bli hur gott som helst!

Förresten är jag inne i en period där jag äter mycket av en annan typ av sallad också; en sallad gjord på färsk broccoli (väldigt knaprigt och gott), tomat, isbergssallad eller liknande + massvis med vitvinsvinäger. Mm!

Såhär såg gårdagens sallad ut

Nu ska jag titta lite på hemtentan vi fick ut idag, innan jag ger mig på min sallad.

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

ååå vilken fin sallad! fan jag gör sallad alldeles för sällan fast det är så ott och går att variera i det oändliga ju!!