onsdag 13 februari 2008

Brun utan sol och Lost


Nu har jag använt följande tre produkter: Biotherm ansiktsvattens brun utan sol, Lumedee Sun Magic Self Tan Foam och Self Tanning Lotion (köpt på Kick, vet ej märket men tror det är deras egna).

Jag älskar brun utan sol. Min hud är nämligen totalt oförmögen att skapa eget pigment. Lite skär kan jag bli ibland, men aldrig ens en antydan till brun. Jag tyckte att det var riktigt jobbigt under min uppväxt (mullig och blek - nice), så tänk er vad mycket snyggare jag känner mig nu när jag faktiskt kan bli lite brun! En gång i veckan brukar jag smörja på mig det. Det håller inte riktigt hela veckan, men det funkar. Vill inte ta det oftare för dels skulle det bli dyrt, och dels innebär B.U.S. kvällarna att jag inte kan ligga och gosa med mannen (hud mot hud = värme = fläckar i färgen).

Vanligen använder jag mittenprodukten på hela kroppen. Den BUS:en är i skumkonsistens vilken är mycket praktiskt. Det sugs nämligen upp av huden nästan direkt, och lämnar ingen kladdig känsla. Den ger bra färg och luktar inte alltför illa. Dessutom är det faktiskt roligt att smörja på sig skum. Testa!

Idag köpte jag också Kicks budgetalternativ. En lotion för runt 70 kr. Förr använde jag alltid lotion, dels för att det var billigt, och dels för att jag inte upptäckt fördelarna med det snabbintorkande skummet. Lotionen har nämligen en nackdel - den lämnar huden lite kladdig, även då den torkat in. När man då sover och exempelvis har benen mot varandra kan det blir varmt och ännu mer kladdigt. Men jag ger den ett försök till idag. Har för mig att färgen brukar bli ganska bra.

Till ansiktet använder jag ansiktsvattnet till vänster. Det är ganska bra, för det påverkar inte min hud nämnvärt, även om jag använder det flera dagar i veckan. Förr använde jag lotion där också, men det resulterade i massvis med finnar. Detta ansiktsvattnet ger ok färg, men sitter inte kvar så länge. Är det någon av er som kan tipsa om något annat ansiktsvatten som sitter bra och som ej lämnar huden fet?

Sen kommer ju själva påsmörjandet. Vet inte om någon av er är intresserade, men jag tror jag har ett par tips att dela med mig av efter all min BUS användning. Säg till i så fall så skriver jag ner dem någon annan dag, för jag orkar inte nu =)

Lost
Är inte Lost den bästa serien som gjorts? Åh vad jag älskar att leva mig in i den, och fundera över vad det egentligen är som pågår. Det är så kul när man successivt får reda på mer och mer, och kan gå och fundera. Idag var det jobbigt dock, för jag kollade på det ihop med min kompis och vi har en tendens att skrämma upp varandra. Så vid de läskiga partierna (när Hurley var vilse i skogen) blev jag så rädd att jag skrek till, och då började min kompis också skrika - bara för att jag skrek. Haha, vi ska nog inte se på Lost ihop!
Vill ni veta min teori om Lostön? Jag har en bra en förstår ni. Skriver den i vit text här nedanför, så om ni är intresserade kan ni markera stycket här under och läsa!
Jag tror att alla på ön har hamnat där för att få vad de förtjänar och för att få det de behöver. Jack förtjänade att få höra att hans far var stolt över honom, Sawyer förtjänade att få träffa (mörda) den riktiga Sawyer, Lock förtjänade att få göra upp med sin far osv. Gällande människor som inte varit speciellt godhjärtade tror jag att de också får vad de förtjänar. Kommer ni ihåg tvillingparet som var med i början, där brodern var kär i systern? Systern var elak och utnyttjade broderns känslor för henne, och hon dog senare. När hon dött hade brodern inte längre något att leva för och han dog så småningom han också, för att det var det han behövde - att inte ha henne i medvetandet längre. Något sådant funderar jag över.

Vad har ni för teorier?!

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

ohh jag vill ha alla tips som finns! tänkte nämligen ge mig på det där med brun utan sol men är lite skrej att det ska bli fläckigt eller orange! men hur gör man? är man inte helt klassig? försröt man mycket kläder? när på dagen ska man göra det?

Anonym sa...

Testa Clarins BUS (som ansiktsvatten) - ger kanonfärg och inga problem på min känsliga hy :) / Susanne