söndag 10 februari 2008

Mm cravings...


Jag är inne i någon form av lakritsperiod nu, och har varit så i flera veckor. I vanliga fall brukar suget inträffa cyklist några dagar i månaden, men det brukar inte hålla i sig såhär länge. Märkligt. Tur att det finns Läkerol!


Något annat som konsumeras friskt här är grönt te med smak av hallon. Riktigt gott! Ganska sött för att vara grönt te också, så det är nog ett bra "första te" om man vill börja dricka det gröna.

Tyvärr finns det en tredje sak jag gärna äter. Jag upptäckte dem strax innan jul då jag inte åt godis. Dadlar. De är ju helt overkligt söta och goda! Jag plockade upp några dadlar på min efterrättstalrik då pojkvännen och jag var på julbord. Dadlarna låg vid frukten så jag kom överens med mig själv om att jag fick äta dem. Men jag fick en chock! Så söta! Jag trodde det var frukt som någon hade tryckt in socker i, haha.
I nuläget äter jag ju bara godis en dag i månaden, men dadlar är ju inte godis. Så ett tag åt jag vääldigt mycket dadlar istället för godiset. Som om det skulle vara bättre... Ok - man får i sig lite fler näringsämnen, men det är ju fortfarande riktigt snabba kolhydrater som hamnar i magen. Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och tillåter mig att köpa dadlar max en gång i veckan. Men åh så gott det är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska testa hallon... Försöker lära mig dricka te i stället för kaffe =). Gillar grönt te/citron... men börja ledsna!

Puma sa...

jag älskar också dadlar - tycker de smakar som kola!! :-)

tack för gulligt inlägg på min blogg. en kallurkropp - ja varför inte. ;-)

det är superirriterande när läkarna tror att man inte kan någonting utan de kör sin egen generalisering och tror man är ännu en av dem som inte tror att det är socker i ketchup typ.

pcos upptäcker man lättast hos en gynekolog när de gör ett ultraljud. då kan de se att man har små små - men många - blåsor på äggstockarna. det finns en patientförening för pcso (googla det, jag kommer inte ihåg adressen) med ett diskussionsforum som är ganska bra faktiskt, kika in där och läs lite!
jag har ätit yasmine sedan 3 månader tillbaka. har alltid varit livrädd för ppiller eftersom jag varit orolig för att gå upp i vikt. så det är lite ironiskt att de faktiskt kanske kan hjälpa mig gå ned i vikt istället. fast det har ju tyvärr inte hänt - än. men jag har iaf fått regelbunden mens vilket jag aldrig haft (haft typ var tredje månad eller en gång i halvåret förut)... men som sagt, jag tycker du ska gå till en gynekolog för att kolla upp det där. tyvärr är det så att man blir dåligt bemött av vissa gynekologer som inte fattar vad pcos är så försök få någon rekommenderad beroende på var du bor...