fredag 15 februari 2008

Sugen på kanelbullar...


Ok, så den där efterrätten igår kanske inte var så smart ändå. Just nu tampas jag med ett enormt sug efter kanelbullar. Åh det skulle vara så gott med kanel och kardemumma och mmm... Ett tag funderade jag på att göra de underbart goda äpple och kanelsconsen från nlife.se, men jag hinner inte idag - det får vänta tills förmiddagsfikat imorgon. Men just då jag gett upp hoppet om att kunna stilla mitt sug kom jag på det. Jag blandar i äpple, kanel och kardemumma i kesella! Perfekt. Nu fick jag lite av smaken i alla fall.

Och vet ni - ikväll blir det sushi. Det var flera veckor sedan sist, så jag längtar verkligen. Förresten, ibland läser man om att sushin kan bli nyttigare om den görs på råris. Har ni hittat någon restaurang som serverar sådan sushi, finns det ens?

Inga kommentarer: