onsdag 27 februari 2008

Sega ben

Tränade intervaller på Crosstrainern i eftermiddags, men jag hade jättesvårt att komma upp i hög plus. Benen hindrade mig. Fick mjölksyra i dem redan i början av första intervallen, trots 10 minuters uppvärmning och gårdagens vilodag. Märkligt. Så det blev ett halvdant intervallpass. Kunde inte ta ut mig som jag ville. Därför började jag såklart genast fundera på om jag skulle lägga in intervaller eller kanske tempoträning efter styrkan imorgon, men jag har nog bestämt mig för att inte göra det. Jag ska börja lyssna lite mer på min kropp istället. Om den säger till mig idag att den inte orkar med intervallerna är jag ju ganska dum om jag lägger till extra träning imorgon. Nej, jag ger allt på spinningen på fredag istället. Då ska jag upp i puls!

Nu ska jag strax iväg till en klasskompis som ska bjuda på libanesisk mat. Det ska bli mycket spännande för det har jag nog aldrig ätit förr. Enda problemet blir att tacka nej till eventuell efterrätt. Jag tycker alltid att det är svårast hos folk jag inte känner så väl. Jag vill ju inte verka oartig, eller att värden ska ta illa upp. Men jag får väl skylla på att jag är alldelles för mätt av all den goda mat jag fick till huvudrätt ;)

Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa spara dina krafter till fredag, skönt att köra slut på kroppen lagom till helgen! :) Ang efterrätten så tycker jag faktiskt inte att folk brukar ta illa upp. Jag brukar säga som det är, typ "jag vill få ut bästa möjliga resultat av min träning och därför äter jag inte sötsaker".. typ. Då brukar de förstå. Jag brukar aldrig säga att jag är för mätt för då kanske de tror att jag tycker det ser äckligt ut :p Däremot om efterrätten tex består av fruktsallad och glass (lr liknande) brukar jag ta frukt men inte glass. Ibland finns det ju i alla fall något litet att smaka.. Hoppas ni har/hade kul!! :)

Susanna sa...

Ja det där med att hänvisa till träningsresultat var ett bra tips! Det kan de ju inte direkt säga emot.
Som tur var fanns det naturella jordgubbar ikväll så det blev perfekt :)