torsdag 28 februari 2008

Ryggträning och gårdagskvällen

Ryggträning
Dagen styrketräningspass för ryggen gick väldigt bra. Det är så roligt och skönt att styrketräna! Speciellt då gymmet är nästan folktomt och man kan gå runt i sin egen värld, ackompanjerad av sin favoritmusik. Styrketräningen är rolig också för att ens muskler syns bättre när man får pump i dem. Jag har ätit lite mindre kolhydrater på sista tiden och det verkar ha gett lite resultat nu. Känns som att mina muskler framträder lite mer, och magen som är mitt problemområde verkar lite, lite mindre =) Sucess!

Libanesisk mat
Gårdagen var helt fantastisk i både mat och umgängesväg. Det var bara att slå sig ner vid ett dukat bord och se på när 14 (!!!) tallrikar med smårätter sattes fram, plus 3 med olika röror (bland annat hoummus). Min otroligt husliga klasskompis måste ha stått hela dagen och lagat mat! Några av rätterna var: piroger med spenat, piroger med kött, sallad med persilja som bas (jättegod!), valnötsröra och kycklingvingar. Och när det var intaget dukades det fram massvis med snacks och kakor. Min lycka var gjord när jag såg att en av skålarna innehöll färska jordgubbar! Perfekt!
Det blev en väldigt mysig och lyckad kväll, och det var väldigt kul att få lära känna lite personerna i klassen lite mer.

Underkläder
Ikväll ska jag på underklädesparty, vad det nu innebär... Ska bli spännande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad gott det där lät! Jag åt libanesiskt till lunch för ett tag sedan och det kändes så lyxigt att välja ut de smårätter som man kände för.

Skönt att höra att det finns nån mer som sitter och poserar på gymmet! :-)

Em Löfgren sa...

jag tillör den där sällsynta skaran som aldrig testat libanesiskt! men vill vill vill! nån dag kanske man får chansen?! för det verkar som alla gillar det!