onsdag 13 februari 2008

BodyStep sviker aldrig!


Jag kände för ett riktigt hårt konditionspass idag. Stod i valet och kvalet mellan Aerobics 2 och BodyStep. Det blev det sistnämnda. Det är jag glad för! På BodyStep kan man verkligen ta ut sig! Det är ingen koregrafi att lägga på minnet, så det är bara att hoppa upp och ner på lådan, upp och ner, upp och ner.

Redan under uppvärmningen bestämde jag mig för att ge allt - så länge jag orkade. Hoppa högt i varje hopp, sjunka lågt i varje knäböj. Jag ville se om den senaste månadens intervallpass hade gett någon utdelning. Och vet ni - det gick! Jag klarade att hålla ett högt tempo genom hela passet! Det har aldrig hänt innan, jag brukar alltid få mesa lite de sista låtarna. Men nu gick det, och gud vad skönt det var! Eller nja, de sista låtarna var väl snarare sjukt jobbiga än sjukt sköna, men ändå. Nu är jag så nöjd! Pulsklockan visade 50 minuter, 166 medel, 193 max. Wii =)

Om ni aldrig testat BodyStep - gör det! Det är en av de mest effektiva konditionsklasserna som finns. Tänk er själva att hoppa upp och ner för ett trappsteg i 50 minuter! Dessutom fungerar det att träna även om man inte har någon koordinationsförmåga. Stegen är enkla och kastas bort efter varje låt, då det kommer nya istället. Jag gillar dessutom att passen genomsyras av "kraft" istället för "glada och käcka skutt" som många andra step och aerobicsklasser. Kraft är mer mig. När attityden är kraft, då kan man ta i. I love it!

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅH, jag gillar verkligen Body Step!!! Helt klart roligare än "vanlig" step!! Dock har jag det inte på min träningsanläggning där jag tränar! *snyft*