måndag 18 februari 2008

En slagen hjälte

Kom fram till föräldrahemmet mitt på dagen. Åt lunch, pluggade lite och fick sedan äntligen ge mig ut i solen för en joggingtur. Efter tio minuter började jag få ont i magen. Efter en kvart gjorde det mer ont. Efter 20 minuter fick jag erkänna mig besegrad. Det gjorde för ont för att fortsätta. Jag fick vända. Suck. Det blev gång varvat med småjogg hela vägen hem (40 min 156/175).

Det fanns några positiva saker med joggingturen ändå. Miljön! Åh vad jag saknat den. Att ta sig fram i en tyst och stilla skog, att få känna att man flyger fram på en mossklädd stig. Inte ens mina steg hördes där jag tog mig fram i solskenet. Underbart. Hoppas att det blir fler soliga joggingturer i veckan.

Imorgon ska jag jobba lite extra på en fabrik här, och på kvällen ska jag powerwalka ihop med en kompis. När vi går ihop brukar vi båda alltid tycka att den andra personen går fortare, och själv börja gå fortare... Det brukar sluta med att vi nästan småspringer, haha. Fult men effektivt =)

Inga kommentarer: