måndag 11 februari 2008

Det vackraste jag har sett

Hiphop - fantastiskt vackert

Idag gick jag på mitt livs första hiphop pass. Och det var underbart. Instruktören kom in i salen full av karisma och utstrålning och det var svårt att slita blicken från henne. Helst skulle jag bara ställt mig längst bak och bara kollat på henne. Så vackert det var! Jag måste lära mig att dansa som henne! Tidigare har jag dansat Funk ibland, och det är också väldigt kul - men ibland blir det lite för uppenbart sexigt. Att stå och rulla höfterna kan bli lite för mycket. Då finns hiphopen, stora coola rörelser blandade med en touch av sexighet då och då. Und-der-bart.

Det är ingen vidare högintensiv träning dock. Började med en helt obegriplig 15 minuter lång och avancerad stretch. Höll på att sträcka mig till både höger och vänster. Varför inte lägga den efter passet istället? Och stegen var så komplicerade nu i början (det var en ny koreografi) att jag på 50 minuter hade en medelpuls på 121 och maxpuls på 170. Många långsamma genomgångar av steg alltså, men när man väl dansade var det jobbigt.

Det sorgliga är att det inte finns varken hiphop eller funk på mitt gym hemma i Göteborg. Skit. Vet inte hur jag ska klara mig nu när jag fått blodad tand. Så jag säger som med så mycket annat - i höst när jag fått jobb, då ska jag kosta på mig en kurs i hiphop!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha tack vilken roligt svar =)
Låter som ett superkul pass det där förresten! Kul att det finns så många olika, roliga träningsformer!

Anonym sa...

Hip-hop är helt fantastiskt att dansa. Det bästa pass jag någonsin deltagit på var "Cold Feet" med Omid Dadary. Vilken kille...