måndag 11 februari 2008

Överraskningar inför alla hjärtans dag

Idag kom det en paketavi till mig. Ganska konstigt eftersom jag befinner mig hos min kompis i Malmö. Det innehöll en sådan här:

Så gullig! Jag har nog klagat på min pojkvän någon gång över att jag inte fått blommor och dylikt så ofta, så nu tyckte han att det var en bra idé att överraska mig. Och överraskad blev jag. Vem hade trott att man skulle få ett paket tre dagar innan alla hjärtans dag? So sweet!
Pojkvännen och jag befinner oss på olika orter på veckorna. Det fick bli en sådan lösning två månader nu under våren, då vi studerar vid olika orter. På helgerna åker vi tillbaka till vår lägenhet i Göteborg och träffas där. Men usch vad jobbigt det är! Jag saknar honom hela tiden. Inget är lika roligt när han inte är här. I helgen hann vi bara träffas en dag, och det var nästan plågsamt att behöva skiljas åt igen så snart. Men, när denna veckan har gått har också halva tiden passerat. Äntligen! Andra halvan borde väl vara lättare? Hoppas det.
På torsdag har jag veckans sista lektion, och kommer tillbaka till Gbg på kvällen. Då ska vi laga trerätters middag och ha det gott. Förrätten blir någon form av skagentoast, och efterrätten blir vit chokladpannacotta (otroligt gott testa om ni inte gjort det! Gör en avvikelse från sockerförbudet den kvällen, men ska bara äta en liten protion). Huvudrätten är dock inte uträknad än. Borde vara något som går lätt att laga, och som kan sköta sig själv i ugnen. Får fundera på det. Några tips? Vad ska ni hitta på?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har en massa recept i min blogg (med bilder), titta här.

För övrigt en trevlig blogg du skriver. :)