lördag 16 februari 2008

Slut!

Nu är min träningsvecka slut, och nu är jag slut :)

Kom just hem från ett benpass, följt av lite intervaller. Benpasset var helt underbart! Det var en jättemuskulös kvinna som gjorde ungefär samma övningar som jag gjorde, så jag var ju tvungen att tävla lite med henne, haha. Idag såg i alla fall mitt ben och magpass ut såhär:

Utfall
Stående vadpress
Benspark
Sneda crunches
Benpress
Liggande benspark
Crunch på balansboll

Nästa vecka vänder jag på det och byter ut vissa övningar. Då ser det ut såhär:
Benpress
Liggande benspark
Sittande vadpress
Utfall i Smith/annan gluteus maskin
Knärullning på boll (magövning)
Benspark
Sidobenlyft (magövning)

Hursomhelst fick jag underbar kontakt med musklerna i nästan alla övningar, och var helt skakis i benen efteråt. Men då hade jag ju intervallpasset kvar... Lyckades till sist få till 5 intervaller som var 1 minut långa, och som följdes av 1 min återhämtning. Därefter varvade jag ner i 5 minuter.

Ibland börjar jag må riktigt illa efter att jag har tränat hårt, även fast jag ätit ordentligt under dagen. Nu har jag börjat ha med mig en Whey 100 drink och riskakor till gymmet. De äter jag så snabbt jag kan efter träningspasset. Det verkar fungera väldigt bra, jag har inte mått illa sedan dess. Idag var dock riskakorna utbytta mot underbara fikon. Mmm. Man måste ju fira helgen lite :)

Nu ska jag duscha och därefter baka äppel och kanelsconsen som jag suktade efter hela dagen igår. Senare ikväll ska dessutom Fredriks tacopaj testas. Är redan sugen på den!


Inga kommentarer: