tisdag 26 februari 2008

I'm back

Sådär. Efter lite depp i kombination med ett extremt slött intrenet hemma hos föräldrarna är jag nu tillbaka i bästa bloggform!

Summering av veckans träning
Måndag: Jogg 40 min 156/175
Tisdag: PW 60 min 121/150
Onsdag: Fartlek 50 min 161/181
Torsdag: Aktiv vila, Ladugårdsarbete * 2 = 70 min
Fredag: Ladu * 2, Intervaller 35 min 164/200
Lördag: Vila, Ladu * 1
Söndag: Ladu * 1, BodyPump 55 min

Känns som en helt ok träningsvecka. Egentligen hade jag tänkt lägga denna veckans första vilodag på onsdag, men jag tar den idag istället. Är ganska slut i kroppen, och inser att jag inte vilade helt någon dag förra veckan - så idag sitter jag still!

Stukad/vrickad fot
För två veckor sedan (dagen efter ett danspass) vaknade jag upp med ont i ena foten. Värk inne i foten som endast kändes då jag gick, och som succesivt gick över ju mer jag gick på foten. Jag kände inget ont då jag hade mina träningsskor på mig och fortsatte träna som vanligt. Men det har inte gått över. Och idag har jag mer ont än någonsin. Det konstiga är att det gör som mest ont då jag går, inte då jag springer eller hoppar. Weird. Det är nog därför jag inte brytt mig om att vila. Har tänkt att det kanske varit någon broskbildning som bör slitas bort. Men kanske inte. Igår var jag på afrodans och det var tydligen inte populärt för foten. Så resten av veckan blir det bara konditionsträning i form av spinning. Förhoppningsvis blir det bättre då. Annars får jag kolla upp det ordentligt.

Afro
Igår dansade jag Afro för första gången. Gud vad kul det var!!! Underbara rörelser som var väldigt härliga att bara "hänga med" i. Ska definitivt testas igen. Nu första gången var det lite tufft att få till allt rätt, så det blir till att övas upp.
Resultatet blev 54 min 154/178.

Inga kommentarer: