söndag 22 mars 2009

Två bortglömda klassiker


Som jag ätit idag:
  • Sallad av riven morot och tärnad apelsin. Saftigt och gott!
  • Kräm! Underbar kräm med mjölk! På grund av mina matrestriktioner blev det kräm gjord på fun light, vatten, potatismjöl och hallon, men den var ljuvlig trots avsaknaden av riktig saft.
Förresten, jag måste jag får vara lite stolt över vad doktorn sa i fredags. Dels tog han sig tid att kolla igenom ryggen för att fundera kring mina ryggproblem och konstaterade att jag hade väldigt väl utvecklade ryggmuskler, dels sa han att det syntes på mig att jag tränade mycket, och dels sa han att om jag inte varit så vältränad hade jag aldrig kunnat gå med problemen så länge eftersom fysik aktivitet minskar besvären något.
Behöver jag säga att jag gillar min nya läkare...?

4 kommentarer:

Snorkkis sa...

Kul att få en liten extra motivations-kick av läkaren. Morot med appelsin brukar det bli ibland, men kräm har det inte blivit på ett tag. Får vänta tills det kommer lite rabarber så man får göra rabarberkräm, mmmm.

Erika sa...

Vilket fint utlåtande av din läkare :)

Anonym sa...

Precis vad man behöver höra då och då för att hålla i träningen... Kul! :)

Susanna sa...

Snorkfröken S - Ja det var skoj. Åh, rabarberkräm är gott!

Erika - Ja, jag gillar honom :D

Malin - Exakt. :)