onsdag 18 mars 2009

Core

Dagen inleddes med ett 45 minuters corepass. Idag åt jag ett par mackor innan, och om inte kroppen var piggare så var i alla fall huvudet det. Jag vet inte vad det är, men i princip varje gång jag tränar mage känner jag redan i inledningen av passet att jag är trött i magmusklerna. Med de förutsättningarna kommer mycket mjölksyra och då är det skönt att ha en pigg hjärna med mycket viljestyrka.


Såhär kan jag inte göra riktigt än, men med lite övning så!

Passet var roligt! Många utmanande övningar och många variationer. Magen är riktigt trött nu! Dessvärre inte ryggen, då den bara behövde jobba i två låtar, men det var i alla fall en hel del kul ryggövningar på boll som jag kan ta med mig och börja utföra hemma.

Nu ska jag först och främst krypa ner i vår nya säng en stund för ett powernap, sedan ska vi till Ikea en sväng för att kolla på nya skåp till köket, och efter det tänkte jag titta in hos Idrottsortopedi för en bedömning av min benhinna och vad. Kanske behöver inläggen justeras lite. Ikväll väntar ett spinnigpass, men som sagt, först står lite andra saker på schemat.

Ps. Jag har extrem träningsvärk i de muskler jag tränade med dropset igår. Nice!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

ser att du har fullt upp.. hade annars tänkt fråga om en kort promenaddate i solen och kanske en latte :) men det får bli nästa gång solen visar sig.. hoppas ni hittar det ni ska på ikea!

(ps: önska fler rygglåtar, jag tror att önskemål tacksamt tas emot!)

Susanna sa...

Andréa - Jag känner också att det behövs, hoppas vi hinner ta det innan helgen. Får prata om det ikväll på gymmet :) Tänkte säga till henne som har coren på onsdagar om fler rygglåtar, men så var det vikarie idag så det får bli nästa gång.