fredag 27 mars 2009

Kaffe och choklad!

Jag träffade en kostutbildad sjuksköterska idag för att diskutera hur jag ska äta med mina förmodade magbesvär. Det gjorde livet lite lättare och mycket godare.

Sjuksköterskan tyckte att jag skulle forsätta att utesluta ett tiotal saker på listan jag fick tidigare, exempelvis lax och tomater, eftersom 90% av människor med mina besvär inte tål dem. Däremot tyckte hon det var helt ok att börja äta vetemjöl igen. Puh! Så mycket lättare det blev nu!


Kaffe tyckte hon också var ok i rimliga mängder, så jag stannade till på Statiol på vägen hem och köpte en latte. Makalöst gott (nu skulle jag visst inte dricka mjölk egentligen, men det glömde jag av...)! Choklad var inte heller jättefarligt så jag har inhandlat min efterlängtade chokladkaka och tänker njuta av den till finalen i Let's Dance ikväll.

Ytterligare ett råd jag fick var att under en period försöka undvika fibrer, för att magen ska få slappna av. Tidigare idag åt jag helt vitt bröd med smör och ost på. Krispigt och gott, men ovant. Jag har också köpt på mig olika typer av fil och juicer som ska innehålla bakterier som lugnar magen. Fortsatt annorlunda kost alltså, men godare och lättare att få tag på.

2 kommentarer:

Slow-Eva sa...

Hur mår du nu när du har ätit vete med mera?

Susanna sa...

Bra. Har blivit lite bättre varje dag känns det som och det fortsatte fast jag lade till vete och kaffe med mera. Oerhört skönt!