söndag 8 mars 2009

Frustrerad styrketräning


Jag kommer inte kunna gå imorgon. Jag kommer inte kunna resa mig ur soffan ikväll heller förresten.

Det var inte med direkt stora förväntningar jag gick till gymmet idag.

Igår var jag bortrest och hade således vilodag, och idag hade jag först ätit en smarrig frukost på McDonalds (deras bagels var jättegoda!), sedan suttit 3,5 timmar i bilen, sedan ätit fantastisk gravad lax med kokt potatis på IKEA, sedan gått omkring på IKEA några timmar, sedan åkt hem och ätit mellanmål, sedan sovit i en timme för att slutligen yrvaket knata ner till gymmet.

Men så var det ju ben jag skulle träna, favoritpasset. Satte igång med benböj mot väggen med en boll i svanken och det gick bra. Gick vidare mot vader och kände att det här skulle bli kul. Vid utfallsgången plockade jag fram alla tankar jag hade på allt som irriterar mig just nu och pressade mig tills jag inte kom upp från utfallsstegen längre. Så skönt och befriande! Gick vidare till benpressen och ökade viktplatta efter viktplatta. Musiken i öronen dånade och benen darrade vackert. Jag riktigt njöt av att få pressa ur all energi ur benen och gick helt och fullt in i min egna värld. Resten av träningspasset fortsatte i samma ursinniga stil och 50 minuter efter start stapplade jag totalt utpumpad mot omklädningsrummet. Så himla skönt!

7 kommentarer:

Andrej sa...

Ajajaj... och den riktiga värken som inte kommer förrän i övermorgon. Men det är ju helskönt med träningsvärk. Snacka om att det känns so om man gjort något.

Löpning & Livet sa...

hm.. det låter ju nästan kul att styrketräna :P (förutom träningsvärken då)

Susanna sa...

Andrej - Ja usch, då kommer jag verkligen inte att vara rörlig. Passande nog tänkte jag yoga då :)

Andréa - Det ÄR kul! Och fatta vad vi kommer att bli starka när vi står och tävlar om vem som tar mest, haha!

Em Löfgren sa...

jäklans vad härligt!!! ibland är det frågan om inte frustration ger bättre effekt än om man bara är glad och sprallig! iaf på tunga benpass =) härligt!!!

Susanna sa...

Emliscious - Jo jag tror faktiskt det! Ska se till att vara arg nästa gång jag tränar ben också :D

Slow-Eva sa...

Det låter underbart! Jag börjar längta tillbaka till gymet. Jag som hållt mig därifrån ett tag.

Susanna sa...

Evasleva - Ja gymmet kan vara bra för mycket. Inte bara just för att öka styrka eller andra konkreta mål, utan även mycket mentala saker som kan redas ut på gymmet :)