onsdag 18 mars 2009

Spinning

Så var det dags för dagen konditionspass, 60 minuter spinning. Efter en behaglig uppvärmning gav vi oss på en trappa. Först 6 minuter runt 75% av max, därefter 4 minuter runt 85% och sist 2 minuter på max. Och så om igen två gånger till. Smärtsamt och härligt. Instruktören pendlade mellan att vara peppande på ett informativt sätt, och peppande på ett galet sätt, beroende på i vilken pulszon vi låg. Det passade bra till upplägget! Jag försökte koncentrera mig på att verkligen ligga kring 75% under de första sex minutrarna för att orka köra hårt de andra, och det fungerade utmärkt. Härligt att gå på ett spinningpass där man verkligen fick ta ut sig!

Tid: 47 minuter
Medelpuls: 77%
Maxpuls: 93% (det högsta jag kommit upp i under ett spinningpass om jag inte missminner mig)

Nu ligger jag förstålig nog i soffan och surplar vatten, mätt och belåten efter fisksoppa och rostat bröd.

7 kommentarer:

Anonym sa...

åh. låter som ett riktigt härligt pass!!!!! :-)

Susanna sa...

Sara - Jaa, det var det verkligen. Aldrig är soffan lika skön som efter ett sådant :)

Erika sa...

Man blir så skönt trött av ett spinningpass...!!

Anna (Orka mera) sa...

Aaah, låter som ett kul upplägg! Härligt!

Susanna sa...

Erika - Indeed. Det är den bästa tröttheten :)

Anna - Ja det var jobbigt men kul och inbjöd till verkliga pulstoppar. Skoj!

Anonym sa...

Tar det som en komplimang att du toppnoterade ifråga om pulsen.. =)
Hur är jag när jag är "peppande på ett galet sätt"? :P
GRYMT kört tjejen!
/J

Susanna sa...

JL - Det ska du göra, det var ett väldigt bra och jobbigt pass! Haha, det går liksom inte att beskriva på ett annat sätt än så, eller jo, kanske genom att man märker på dig hur du brinner för att testa gränserna och pusha kroppen. Det passar bra till upplägget alltså!