fredag 20 mars 2009

Konstig mat

Nu sitter jag och äter två skivor extremt grovt bröd, innehållandes i princip bara rågkärnor. På dessa har jag ett tunnt lager kesella 1% samt några skivor skinka. Jag äter ett skalat äpple och dricker ett glas lättmjölk.



Varför? För att jag har varit hos läkaren idag och för att han (en väldigt härlig feminin man) lös upp som en sol när jag berättade om mina magproblem, lyfte upp ett finger i luften och utbrast "Cat-ching, jag tror jag har en diagnos på dig".

Knäck den här om du kan, Andréa ;-)

4 kommentarer:

Snorkkis sa...

Ja, det låter ju lite spännande! Någon diagnos kan jag inte ställa... är iofs. doktor, men inte en "sån som hjälper människor", så jag låter din doktor ge diagnosen. Toppen om en en diagnos kan konstateras, och lösning finns!

Susanna sa...

Ja det lät nog lite spännande, och det var väldigt skönt att få veta vad det antaglige beror på, men sen när jag fick lite insikt över vad jag inte kan äta blev det inte så roligt längre. Blä.

Mela sa...

Jag vill också gissa!!! :) Jag tror på nån typ av gallproblem - right?

Susanna sa...

Mela - Vad duktig du är! Det var vad han trodde också, att gallan inte lyckades återanvända gallvätskan utan behövde bilda ny av viss mat. Ska få tid hos en dietist men är förvirrad hur jag ska äta tills dess. När jag googlar står det om fettfattig kost i allmänhet, men på den där listan verkar det som om det bara är fett från mejeriprodukter som är dåligt. Jag måste ju få i mig fett någonstans ifrån... Svårt.