tisdag 24 mars 2009

Sug

Åh... Så snart jag hade skrivit det där inlägget om att jag inte orkade styrketräna idag kan jag såklart inte tänka på annat än att få styrketräna. Problemet är att jag jobbar kväll ikväll, och sedan jobbar dygn från och med kl 10 imorgon. I och för sig tänkte jag träna Core imorgon bitti, undrar om det kanske hjälper till att stilla mitt styrketräningssug? Antagligen inte.

Ett annart stor sug jag har är efter en sådan ni ser nedan. Hela förra veckan gick jag och tänkte att till Let's Dance på fredag ska jag köpa en riktig chokladkaka. Det var länge sedan jag åt riktig choklad och inte bara lösgodischoklad. Men så berättade som bekant läkaren för mig i fredags att choklad är en av all mat jag ska undvika, så nu sitter jag här och räknar dagarna. Om 11 dagar får jag köpa en chokladkaka. Oerhört länge (nu börjar jag verkligen förstå Andréas taktik i att inte förbjuda vissa livsmedel, choklad är allt jag kan tänka på nu!).

5 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Ånej vilken plåga! Nu kommer du inte tänka på annat i ELVA dagar! Hoppas tiden går fort :)

Anonym sa...

Jag kan undvika choklad tillsammans med dig. Det kanske känns lättare att tänka att det finns nån annan som inte får (eller snarare behöver ;))heller.

Erika sa...

Men om 11 dagar får du njuta av chokladen. Den som väntar på något gott... :)

Snorkkis sa...

Kanske du kan ersätta choklad-suget med ett styrkepass? Du kan inte heller äta t.ex. rent kakaopulver? Ifall du kan det, kan du ju t.ex. göra egen choklad, kanske med soy-mjölk? Blir ju inte så sött, men choklas-smak i alla fall.

Susanna sa...

Anna - Ja det är det verkligen! Åtta kvar nu...

Sofia - Vad gulligt av dig :)

Erika - Får försöka intala mig det ja...

Snorkfröken S - Ja träningen funkar bra som ersättare, i alla fall för stunden. Dessvärre får jag inte äta kakao heller så jag får inte mixa ihop något chokladsmakande alls. Men som sagt, åtta dagar nu. Det kommer nog funka.