torsdag 26 mars 2009

Efter jobb och träning kommer soffa och mat

Ah, så har man landat hemma i lägenheten och vid datorn igen, efter att ha varit härifrån i ett och ett halft dygn. Ni har hunnit med en hel del ser jag. Det har jag med!

Sedan sist har jag bland annat:
- Tränat Core. Tredje gruppträningscoren på tre veckor och övningarna känns faktiskt redan mycket lättare. Så roligt att känna framsteg! Jag fick inte ens träningsvärk den här gången, vilket i och för sig var lite tråkigt, men det är bra om jag blir starkare. Nästa vecka läggger jag i en växel till och pushar lite mer. Snart kan jag nog knästående på boll också, det var nära igår!

- Jobbat från 10.00 till 10.30 följande dag. Jobbet är roligt! Jag trivs jättebra och tiden går fort. Igårkväll var jag med några ungdomar nere på gymmet och lyckades få till ett helt ok styrkepass för egen del. Inte världshistoriens mest effektiva, men vad gör det när man får betalt för träningstiden och man tar sig ett avbrott för att skratta åt kommentarer som "Du vet när jag var som allra mest vältränad, när jag var fyra - fem år sådär, jävlar vad jag kunde springa då". Hahaha.

- Inhandlat en gudomligt snygg klänning som jag tänker svira omkring i på lördag. Bilder kommer då!

- Råkat köpa på mig lite träningskläder också, de var faktiskt på rea!

- Powernapat

- Fått tid hos dietisten imorgon. Sweet.

- Joggat en timme. Solen sken och gjorde skogen svår att motstå. Sist efter att jag sprungit hade jag svinont i högervaden en dag eller så men sedan försvann det; därför vågade jag springa idag. Det ömmade i underbenet den första minuten men avtog sedan. Fick till en härlig tur där orken var på topp och svetten rann.

Nu ska jag bara vara resten av kvällen. Läsa bloggar, kolla på tv och äta. Imorgon bitti ska jag sträcka ut kroppen i en skön yoga.

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

hm.. jag som hade hoppats på lite sällskap om en timme...! :D

Susanna sa...

Det kommer jag nog skjuta upp ett tag till, haha.