fredag 6 mars 2009

Jahaja Magnus


Som socialpsykolog är jag något överintresserad av människor, deras uppförande och orsaken till deras beteende. Analyserande av människor är ett av mina stora fritidsintressen.

Sedan avsnitt ett av Let's Dance har jag predikat för min omgivning att kombinationen Magnus Samuelsson och Annika Sjöö inte kommer att sluta bra. Sättet Magnus såg på Annika i det där första avsnittet är inte ett sätt jag skulle uppskatta att min sambo såg på andra tjejer än mig om man säger så...

Vecka efter vecka har jag suttit där och mått lite dåligt över att se det gå lite längre. Allt från inslag om hur bra paret trivs ihop, till hans reaktioner på hennes sexiga danssteg, till kärlektsfulla omfamningar.

Om er partner spenderade hela veckorna iväg med en annan kvinna eller man, skulle ni uppskatta att få höra att denna startar sin dag med att berätta för henne/honom hur vacker personen är? Skulle inte tro det.

Skärpning Magnus. Get it together. Välj.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, jag tycker nog inte bara det gäller Magnus och Annika..

Anonym sa...

Förresten så läste jag på nåt forum (just det..) om par som spricker efter danskurs, vilket då fick mig att tänka på den danskurs jag går på. Men det kan ju inte gälla bugg alltså, en mindre upphetsande miljö än den som är där får man leta efter... =)

Anonym sa...

Jag tror att vi överanalyserar andra människor ibland också... Han kanske ser upp till Annika, för att hon är både vacker och begåvad. Mer än så behöver ju inte hans blockar betyda...?

(Bytt blogg nu!)

Anonym sa...

Hallo, roligt att hitta hit. Läser till Beteendevetare och ska välja inriktning psykologi -socialpsykologi.....roligt, roligt.

Kämpar även med min övervikt....men det är en annan historia:)

Kramis NyttigaJag

Susanna sa...

Sofia - Nej det har du rätt i, de är lite överkänslomässiga med varandra allihop. Och nej du behöver nog inte oroa dig angånende buggen nej, det är ju inte så hett, haha.

Malin - Bra, ska lägga till den nya i bloggkoll!

Nyttigajag - Aha, spännande. Ska kolla in din blogg!