måndag 16 mars 2009

Steg, aj, steg. Steg, aj, steg.

Efter att ha haft det ganska lugnt på jobbfronten går jag nu in i en vecka med mycket jobb, och detta främst under eftermiddagar och kvällar. Tyvärr passar det ganska dåligt ihop med min önskade träning. Det är nämligen så att min högra benhinna fortfarande är riktigt öm. Jag har stretchat, smörjt med diverse salvor, masserat och använt mina inlägg men den gör fortfarande ont. Inte lika ont som i förra veckan, men tillräckligt för att en löptur inte ska vara att tänka på.

Och hur konditionstränar man då, om gymmet bara erbjuder konditionspass på tider då jag jobbar, och jag inte vågar fresta benhinnan med löpning? Jo, på gymmets konditionsmaskiner. Men, och detta är ett stort men - jag tycker att det är fruktansvärt tråkigt att stå och nöta på en crosstrainer, eller sitta och dra i en roddmaskin. Inte skulle jag stå ut med att köra på där i en timme. Verkligen inte. Lösningen på mitt problem? Intervaller.


Nu går dock min träningsplanering inte alls smidigt, för imorse vaknade jag upp med hosta och rosslande hals. Jaha, var kom nu detta ifrån? Det blir omstuvning i schemat och bålträning istället för intervaller idag då. Hoppas på att kunna ta intervallerna imorgon istället. Efter allt skrivande om intervaller börjar jag faktiskt bli riktigt sugen på dem!

7 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Nämen usch vad trist :(
Krya på dig!

Em Löfgren sa...

håller med du!! dödligt tråkigt! vet inte hur jag skulle kunna motivera mig att köra skiten ur mig på en crosstrainer eller liknande! nepp nepp det går bara inte! löpband ska det va, annars får de va ;) men fint om du med intervaller kan hitta ett sätta att få fart endå =)

Susanna sa...

Anna - Tack!

Emlisious - Jaa visst är det. Intervallerna blir lite mer uthärdliga för då händer det ju något, och så blir träningspasset inte så långt heller.

Anonym sa...

Aj aj, jobbigt hoppas du kryar på dig!
& tack för gratulationen =)

Snorkkis sa...

Krya på dig! Och nja... att köra konditionsträning inomhus överhuvudtaget tycker jag är ganska trist. Gillar du att cykla/ har cykel? Nu börjar ju vägarna vara ganska bra, och med cykel kan man ju också köra intervaller ganska bra.

Anonym sa...

Jag borde kanske börja med "PT-spinning" som passar specifika deltagares önskemål. Snacka om att sätta kunden i centrum ;). Hoppas din konditionsträning på crosstrainern trots allt går bra. Lyssna på lite bra musik så går det säkert lättare.

Susanna sa...

Cicci - Tack så mycket!

Snorkfröken S - Det var en bra idé. Har en ganska ok cykel, så där kan jag ju ta ett kondtionspass!

River - Det tycker jag låter som en utmärkt idé! I nuläget vet man ju inte vad man har att vänta när man går på ett vanligt spinningpass, vet inte vad instruktören har för tanke med passet, så då blir det svårt att planera sin träning.