torsdag 19 mars 2009

Imorgon kommer jag att ha träningsvärk i samtliga muskler


De flesta av mina rörelser gör ont just nu, men den här gången är det planerat och självförvållat.


Alltså, de där dropseten tog uppenbarligen ordentligt på mina muskler. Idag har jag sådan träningsvärk i biceps och triceps att det smärtar hur jag än har armen. Om jag försöker sträcka ut den gör det ont i biceps, och om jag böjer den för mycket gör det ont i triceps. Kroppen fick nog sig en ordentlig chock där, och det torde ju vara bra. Axlarna är stela de också, men det känner jag inte i lika många rörelser. Sen har vi då också sviterna sedan gårdagens core, vilket gör att hela magen, både i mitten och på sidorna är fyllda utav träningsvärk, och till viss del även nedre delen av ryggen. Phew.

Så vad hade jag då kvar att träna idag?
Ben och övre delen av ryggen. Egentligen var jag inte så sugen på att träna, men efter en härlig pratstund i solen med Andréa tog jag mig ändå den korta biten till gymmet och fick till ett helt ok pass. Skönt att vara klar med veckans styrka. Imorgon väntar ett härligt yogapass, och om kroppen känns pigg kanske jag joggar en försiktig runda på lördag. Annars består resten av veckan mest av jobb.


Jag var förresten inne och justerade inläggen igår. Det byggdes på 2 millimeter vilket enligt tjejen i butiken skulle kunna göra stor skillnad för hur jag går. Hon uppmanade mig också till att hålla igång med träningen så att musklerna inte stelnar till, därav tankarna på en lugnare löprunda på lördag. Först ska jag dock klara mig igenom en arbetsdag där de flesta rörelser jag utför gör mer eller mindre ont...

3 kommentarer:

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Dom där stackars armarna känner jag igen... själv fick jag be om hjälp i morse på jobbet eftersom jag inte fick av mig jackan själv! *s*

Snorkkis sa...

Tur att man har ett stillasittande jobb, och tar hissen påå för att gå på lunch, hehe (eller så inte).

Susanna sa...

Pernilla - Haha, ja usch!

Snorkfröken S - Ja det är för väl. Ibland jobbar jag dock med galna barn som springer omkring, då kan det bli lite jobbigt :)