torsdag 12 mars 2009

Core och Yoga

Gårdagen gick i kroppens tecken. Gör inte alla dagar det, kanske ni tänker? Förvisso, men vad jag menar är att jag igår tänkte lite extra på vad jag tror att min kropp behöver just nu.

Jag ställde klockan tidigt och klämde in ett 45 minuters corepass innan jobbet. Jag behöver faktiskt inte sova mer än åtta timmar men jag behöver stärka upp min bål. Bra prioritering! I passets första låt kände jag att jag var trött i magmusklerna. Ajaj. Men det var bara att hålla ut och plåga sig igenom all mjölksyra. Coreträning i grupp är definitivt något jag ska lägga in i träningsschemat nu när gymmet är så lättillgängligt. Så mycket roligare att träna dessa övningar ihop med andra, och så mycket svårare att ge upp då man inte är ensam och osynlig.

Kan dock inte hjälpa att jag stör mig på fördelningen mage och ryggträning i corepass. Var finns den logiska förklaringen till att det inte är 50/50? Tycker alla instruktörer att vi använder magen mer än ryggen? Eller är det deltagarna som efterfrågar magövningar då de tror att det ska ge dem ett sexpack? Märkligt och dumt enligt mig, jag vill träna ryggen också!!


Oftast bekväm...

Efter jobbet blev det nytt fantastiskt yogapass. Nästan lika fantastiskt som förra gången i alla fall. Jag råkade nog få tag i en halare matta den här gången för mina händer som blev varma och svettiga bara gled. Man får inte så mycket ut av hunden när händerna glider, och det förbättrar definitivt inte fokuset, haha. Men skön var yogan ändå.

En dag där jag tackade kroppen för allt den ger mig, och där jag gav lite tillbaka.

2 kommentarer:

Slow-Eva sa...

Det låter som en kanondag för dig och din kropp!

Susanna sa...

Det bästa är att det känns bra i både kroppen och i själen efter en sådan dag!