måndag 4 augusti 2008

Födelsedagen

I fredags fyllde jag år. Det var trevligt :)

Dagen började med frukost (och tårta) på sängen, och med uppvaktningen följde paket. Jag fick bland annat en ny mobiltelefon med stegräknare som dessutom sägs kunna mäta hastighet vid löpning (jag ställer mig lätt skeptisk till detta), protein, en prenumeration på Fitness och Pilatesdvd:er.

Nyvaken men glad

Av en kompis fick jag perfekta löparsockar och en massageboll till ryggen :)

Ett par andra kompisar gav mig de här snygga salt, peppar och sockerkaren.

Efter släktmiddagen kvällen innan min födelsedag gav jag mig förresten ut på en ordentlig löprunda. Det var första gången jag sprang så sent på kvällen, och det gick väldigt bra - det kändes som om jag hade en hel del energi att göra av med. Dock var det lite för sent, mörkret föll snabbt, och ljudboken jag hade i öronen berättade om mord, vilket var läskigt men som i och för sig fick upp puls och snabbhet... I fredags blev det styrka för armar och axlar och i lördags var planen att jag skulle springa intervaller. Då var benen dock inte alls med på noterna, de var så stela, så stela. 20 minuter plågade jag mig igenom - ibland kändes det som om jag knappt kom framåt fast jag skulle springa mitt snabbaste... Well, så kan det gå ibland. Idag gick det i alla fall bättre på gymmet, benträningen var kul och därefter klarade jag av 15 minuters intervaller på crosstrainern.

3 kommentarer:

Felicitas sa...

Men åh, att man missat att gratta då?! :P GRATTIS I EFTERSKOTT SÖTIS!!

Och härligt tränat!!

Anonym sa...

Grattis i efterskott.

(Angående mobilen så har jag en likadan. Hoppas inte för mycket på dess löparfunktion. Min fungerar mycket dåligt och jag använder den inte längre när jag vet att en 8 kms runda kunde diffa upp till 1 km från gång till gång. Stegräknare verkar dock fungera bättre om man använder den.)

Susanna sa...

Felicitas - Tack så mycket!

River - Tack! Och jag tänkte nästan att den nog inte skulle vara så bra den där funktionen, när motsvarande pulsklockor och fotsensorer är så dyra. Men det är ganska bra med stegräknaren iaf :)