söndag 17 augusti 2008

You shall rise

Champione
Idag har varit en underbar dag. Som jag nämnde tidigare fick jag äntligen krama älsklingen igen, och därefter städades lägenheten. Det finns inte mycket bättre än att strosa omkring helt ledig i en ordnad lägenhet!

Vid fyra cyklade jag till gymmet. Jag fick låna pojkvännes cykel eftersom min är på service, och det var en upplevelse! Den vinglade så jag trodde att däcken skulle flyga av när som. Plötsligt förstår jag varför mannen tvekat då jag uppmanat honom att ta cykeln till jobbet...

På gymmet började jag med styrketräning för ryggen. Övningarna känns riktigt bra, jag blir definitivt starkare och tycker mig dessutom ana ett par nya linjer på ryggen. Excellent. Då styrkan var klar hade jag en kvart på mig innan spinningen, så jag hann äta en banan och ta det lite lugnt.

Så var det dags för spinning 30 och core 30. Jag hade inte speciellt höga förväntningar på spinningen, för jag har hållt mig till RPM:en de senaste passen, men oj vad överraskad jag blev! Det här passet var perfekt! 30 intensiva minuter som flög iväg. Det var många backar och många olika positioner. Passet inleddes med en låt som innehöll frasen "I feel stronger now", vilket gav höga förväntningar.

Av från cykel, in i salen. Core. Ett riktigt riktigt bra core. Omväxlande magövningar med en hel del fokus på ryggen också. Sista uttömmande låten var Champione som på ett fantastiskt sätt fick en att ge allt med OS-bilder flimrande framför ögonen. Tills sist nedvarvades det till raderna You shall rise.

En underbar avslutning på dagen. Nu ska jag ligga på soffan i min nystädade lägenhet och äta naturgodis.

3 kommentarer:

Puma sa...

hihi, du såg att jag färgat håret! :)

Löpning & Livet sa...

Härligt med lite spinning! (Fast själv vill jag nog ta några dagars paus, lite ont i rumpan nu :D)

Susanna sa...

Puma - Yes, jag är oerhört uppmärksam ;)

Andréa - Jag tycker man blir öm efter ett par timmar på cyklen - jag vill inte föreställa mig hur du har det!