söndag 10 augusti 2008

Kaloriunderskott?

Trött, tröttare, Susanna.

Jag är trött idag. Jag var trött igår. I förrgår var jag trött. När jag tänker efter har jag varit riktigt trött nästan varje dag i ett par veckor. Sådär trött som jag blir om jag inte sover ordentligt, men kruxet är att jag har sovit ordentligt, minst åtta timmar nästan varje natt. Så vad kan annars inverka? Sjukdom? Nja, borde ha brutit ut vid det här laget i så fall. Återstående blir då för mycket träning i kombination med för lite mat.

Jag har tränat och varit aktiv väldigt mycket i sommar. Dels har jag cyklat till jobbet i genomsnitt fem dagar i veckan, vilket ger 55 minuters cykling med en medelpuls på cirka 130 slag i minuten. Därutöver har jag tränat en eller två gånger om dagen, fem eller sex dagar i veckan. Ett par morgonpromenader här och där, styrketräning, simning och diverse löppass. Samtidigt har jag ofta under dagarna befunnit mig på jobbet där det är svårt att få tag i bra mat, och då har mellanmålen fått bestå av antingen en slowproteindrink eller kesella. Inte många kalorier där inte. Huvudmålen har i och för sig varit bra, men ganska ofta bestått av kyckling vilket ju inte heller sjuder över av kaloriinnehåll.

Tur då att idag har varit en friätardag. Efter en morgonpromenad i ösregn och regnkläder åt pojkvännen och jag massvis med hotellfrukost. Därefter har det bland annat slunkit ner latte, lösgodis och nachos. Kvällsmaten bestod i och för sig av kyckling, men denna gången ihop med creme fraiche, vilket torde öka energiinehållet. Planer har också funnits på äppelpaj, men det blir nog inte av idag.

Kyckling med lök och sockerärtor

Mellan tröttattackerna idag klämde jag in ett axel, biceps och triceps-pass som gick riktigt bra. Jag ökade vikter och känner mig nu helt slut i musklerna. Kanske till och med kan hoppas på lite vanligtvis sällan förekommande axelträningsvärk imorgon!

Måste förresten bara slänga in en bild på innehållet i vårt kylskåp... Sambon var och handlade innan, och jag bad honom köpa kvarg. Hem kom han med inte mindre än sex förpackningar (av Willys billiga sådan, 6,9o kr/styck, samma smak, lite lösare i konsistensen). Vårt kylskåp ser roligt ut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kycklingen såg riktigt god ut, nice blogg du har =) /Cicci

Susanna sa...

Tack!! Vad glad jag blir :D