fredag 8 augusti 2008

5 km tempo på löpband

De fem kilometrarna som var planerade att avverkas på löpbandet idag blev bara en. Först var vaderna oerhört stela, men det gick att uthärda. Sen tog benhinnorna över. Båda två värkte ordentligt, och då lediga crosstrainers fanns i närheten tyckte jag inte det var värt att fortsätta på bandet. Totalt blev det istället 35 minuters crossträning med puls på 165/174.

Anledningen till att jag ville springa på bandet istället för utomhus idag var att jag kände för att ha koll på hur långt jag sprang. Det gick ju sådär. Jaja, när grusstigarna är både finare och skonsammare är det inte svårt att välja bort bandet.

Imorgon ska jag ha hel vila. Inte ens cykel till jobbet blir det, jag känner att jag verkligen behöver vila helt en dag. På söndag ska jag och älsklingen ut på morgonpromenad i de fina naturområdena jag hittat, och när vi tittat oss mätta ska vi bege oss till Scandic för en riktigt ordentlig hotellfrukost. Längtar!

2 kommentarer:

Sofy sa...

Smart drag sweetie, spara på benen så det inte blir något tok! kram

Anonym sa...

Åh hotellfrukost...:) Jag diggar verkligen hotellfrukost. Föredrar det framför en brakmiddag alla dagar i veckan.